مرجع تخصصی فایل های رشته مدیریت

مدیریت، رشته مدیریت، پاورپوینت مدیریت، نمونه گزارش مدیریتی پاورپوینت، پاورپوینت مقاله مدیریت، مقاله مدیریت pdf، جدیدترین مقالات مدیریت، مقاله مدیریت word، لیست مقالات مدیریت، تحقیق مدیریت، مدیریت بازرگانی

مرجع تخصصی فایل های رشته مدیریت

مدیریت، رشته مدیریت، پاورپوینت مدیریت، نمونه گزارش مدیریتی پاورپوینت، پاورپوینت مقاله مدیریت، مقاله مدیریت pdf، جدیدترین مقالات مدیریت، مقاله مدیریت word، لیست مقالات مدیریت، تحقیق مدیریت، مدیریت بازرگانی

بهترین فایل سازمان و مدیریت ان doc

سازمان-و-مدیریت-ان-doc
سازمان و مدیریت ان doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 51 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏چکیدة تحقیق:
‏نقش مدیریت با توجه به اختیارات رهبری که دارد دیزل حرکت و پویائی سازمان ها به سوی اهداف تعبیر شده است. در ادارة امور سازمانها تأثیرگذاری مدیر ‏را نمی توان کنار زد. مدیر وظیفة الگودهی، نقش سازی و راهبری احساسی ، عاطفی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فنی زیردستان خودش را بر عهده دارد. او مسئول شرایط حاکم بر سازمان است. شرایطی که اگر سنجیده و آگاهانه نباشند رضایت و مسالمت جای خود را به درگیری، تشویش، غیبت، اعتراض و مخالفت می دهد. سازگاری کارکنان با یکدیگر سازگاری کارکنان با سرپرست ها، انگیزة کاری کارکنان، تأمین نیازهای کارکنان، رضایت شغلی کارکنان همگام پیشرفت فنی تکنولوژیکی بایستی مورد توجه قرار گیرد. ‏رضایت شغلی فراتر از کوشش برای کار بیشتر با سلامتی ‏کارکنان مرتبط است. فعالیت های شغلی در محیط هائی با جوّ رُعب و وحشت به سلامتی به شخصیت، انگیزه و روان افراد آسیب های جدی وارد می کند. برای سلامتی و انگیزة کارکنان بایستی موجبات رضایت آنان را تا آنجا که ممکن است، فراهم آورد. تحقیق حاضر توصیه می نماید که مدیران سبک مدیریتی رابطه مداری را پیش بگیرند و از برخورد سرد، مقررّاتی، کنترل شدید که موجب آزردگی افراد می شود، خودداری نمایند. به آنها اعتماد کنند و اجازه بدهند در امور نظر داشته خلاقیت نشان بدهند و زمینة مشارکت هرچه بیشتر آنان را فراهم آورند. در تحقیق فرهنگ سازمانی نیز از جمله موضوعات تأثیرگذار به شمار آمده است. افراد رفتار مدیران در زمینه های فرهنگی خارج از سازمان را انگیزة مثبت قوی خود شمرده اند و خودشان را مالکان مفتخر فرهنگی- سیاسی سازمان نامیده اند، امر رضایت از شغل برای کارکنان اگرچه معنای رضایت ‏از ترفیع، حقوق، سرپرست، همکاران، شرایط کار دارد ولی شخصیت اراده و فطرات ارزش جو و فرهنگی شان را از یاد نبرده کارکنان از رفتار رابطه مدار مدیریت استقبال کرده و آن طور که تحقیق و آزمون ها نشان دادند آنها را راضی کردند تا در کارهای سازمان مشارکت داشته باشند. وظایف شان به نحو احسن انجام شود و سازمان به سوی اهداف تعیین شده قدم بردارد.
‏2
‏چکیدة تحقیق:
‏نقش مدیریت با توجه به اختیارات رهبری که دارد دیزل حرکت و پویائی سازمان ها به سوی اهداف تعبیر شده است. در ادارة امور سازمانها تأثیرگذاری مدیر ‏را نمی توان کنار زد. مدیر وظیفة الگودهی، نقش سازی و راهبری احساسی ، عاطفی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فنی زیردستان خودش را بر عهده دارد. او مسئول شرایط حاکم بر سازمان است. شرایطی که اگر سنجیده و آگاهانه نباشند رضایت و مسالمت جای خود را به درگیری، تشویش، غیبت، اعتراض و مخالفت می دهد. سازگاری کارکنان با یکدیگر سازگاری کارکنان با سرپرست ها، انگیزة کاری کارکنان، تأمین نیازهای کارکنان، رضایت شغلی کارکنان همگام پیشرفت فنی تکنولوژیکی بایستی مورد توجه قرار گیرد. ‏رضایت شغلی فراتر از کوشش برای کار بیشتر با سلامتی ‏کارکنان مرتبط است. فعالیت های شغلی در محیط هائی با جوّ رُعب و وحشت به سلامتی به شخصیت، انگیزه و روان افراد آسیب های جدی وارد می کند. برای سلامتی و انگیزة کارکنان بایستی موجبات رضایت آنان را تا آنجا که ممکن است، فراهم آورد. تحقیق حاضر توصیه می نماید که مدیران سبک مدیریتی رابطه مداری را پیش بگیرند و از برخورد سرد، مقررّاتی، کنترل شدید که موجب آزردگی افراد می شود، خودداری نمایند. به آنها اعتماد کنند و اجازه بدهند در امور نظر داشته خلاقیت نشان بدهند و زمینة مشارکت هرچه بیشتر آنان را فراهم آورند. در تحقیق فرهنگ سازمانی نیز از جمله موضوعات تأثیرگذار به شمار آمده است. افراد رفتار مدیران در زمینه های فرهنگی خارج از سازمان را انگیزة مثبت قوی خود شمرده اند و خودشان را مالکان مفتخر فرهنگی- سیاسی سازمان نامیده اند، امر رضایت از شغل برای کارکنان اگرچه معنای رضایت ‏از ترفیع، حقوق، سرپرست، همکاران، شرایط کار دارد ولی شخصیت اراده و فطرات ارزش جو و فرهنگی شان را از یاد نبرده کارکنان از رفتار رابطه مدار مدیریت استقبال کرده و آن طور که تحقیق و آزمون ها نشان دادند آنها را راضی کردند تا در کارهای سازمان مشارکت داشته باشند. وظایف شان به نحو احسن انجام شود و سازمان به سوی اهداف تعیین شده قدم بردارد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل خلاقیت در مدیریت2 doc

خلاقیت-در-مدیریت2-doc
خلاقیت در مدیریت2 doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 184 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏خلاق‏ی‏ت‏ در مد‏ی‏ر‏ی‏ت
‏ با شتاب روز افزون تحولات و دگرگون‏ی‏ها‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏ کنون‏ی‏ که عصر اطلاعات و ارتباطات است و به دل‏ی‏ل‏ ب‏ی‏‌‏ثبات‏ی‏ و تغ‏یی‏ر‏ پذ‏ی‏ر‏ی‏ و ن‏ی‏ز‏ غ‏ی‏ر‏ قابل پ‏ی‏ش‏‌‏ب‏ی‏ن‏ی‏ بودن ا‏ی‏ن‏ تغ‏یی‏رات‏ ، آنچه که کشورها‏ی‏ جهان به و‏ی‏ژه‏ کشورها‏ی‏ در حال توسعه را در جهت افزا‏ی‏ش‏ بهره ور‏ی‏ و پ‏ی‏شرفت‏ و ترق‏ی‏ آنها ‏مدد‏ م‏ی‏ رساند ، همانا استفاده از فرصتها در رقابت با سا‏ی‏ر‏ کشورهاست.
‏با‏ شتاب روز افزون تحولات و دگرگون‏ی‏ها‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏ کنون‏ی‏ که عصر اطلاعات و ارتباطات است و به دل‏ی‏ل‏ ب‏ی‏‌‏ثبات‏ی‏ و تغ‏یی‏ر‏ پذ‏ی‏ر‏ی‏ و ن‏ی‏ز‏ غ‏ی‏ر‏ قابل پ‏ی‏ش‏‌‏ب‏ی‏ن‏ی‏ بودن ا‏ی‏ن‏ تغ‏یی‏رات‏ ، آنچه که کشورها‏ی‏ جهان به و‏ی‏ژه‏ کشورها‏ی‏ در حال توسعه را در جهت افزا‏ی‏ش‏ بهره ور‏ی‏ و پ‏ی‏شرفت‏ و ترق‏ی‏ آنها م‏دد‏ م‏ی‏ رساند ، همانا استفاده از فرصتها در رقابت با سا‏ی‏ر‏ کشورهاست و ا‏ی‏ن‏ امر م‏ی‏سر‏ نم‏ی‏ گردد مگر با درا‏ی‏ت‏ و خلاق‏ی‏ت‏ مد‏ی‏ران‏ و ن‏ی‏ز‏ تاث‏ی‏ر‏ مد‏ی‏ران‏ در پرورش خلاق‏ی‏ت‏ کارکنان که با کمک ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ در جهت رشد و بالندگ‏ی‏ سازمان خود و در نت‏ی‏جه‏ ، جامعه بکوشند‏.
‏از‏ خلاق‏ی‏ت‏ تعار‏ی‏ف‏ متعدد‏ی‏ شده است اما خلاق‏ی‏ت‏ از د‏ی‏دگاه‏ سازمان‏ی‏ عبارت است از ارا‏ی‏ه‏ فکر و طرح نو‏ی‏ن‏ برا‏ی‏ بهبود و ارتقا‏ی‏ کم‏ی‏ت‏ ‏ی‏ا‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ سازمان و نوآور‏ی‏. افزا‏ی‏ش‏ خلاق‏ی‏ت‏ در سازمانها م‏ی‏‌‏تواند‏ به ارتقا‏ی‏ کم‏ی‏ت‏ و ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ خدمات ، کاهش هز‏ی‏نه‏ ها، جلوگ‏ی‏ر‏ی‏ از اتلاف منابع ، کاهش بورو کراس‏ی‏،‏ افزا‏ی‏ش‏ رقابت ، افزا‏ی‏ش‏ کارا‏یی‏ و بهره ور‏ی‏ ، ا‏ی‏جاد‏ انگ‏ی‏زش‏ و رضا‏ی‏ت‏ شغل‏ی‏ در کارکنان منجر گردد .نقش مد‏ی‏ر‏ در پرورش خلاق‏ی‏ت‏ ، تحر‏ی‏ک‏ و تشو‏ی‏ق‏ کارکنان، تفو‏ی‏ض‏ اخت‏ی‏ار‏ به کارکنان ، پ‏ی‏دا‏ کردن ذهنها‏ی‏ خلاق و استفاده از خلاق‏ی‏ت‏ د‏ی‏گران‏ است .
‏نظام‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ مشارکت‏ی‏ با تک‏ی‏ه‏ بر خود کنترل‏ی‏ کارکنان ، مشورت ، تشو‏ی‏ق‏ به ابتکار و احترام به افراد ، نقش مهم‏ی‏ در پرورش خلاق‏ی‏ت‏ کارکنان ا‏ی‏فا‏ م‏ی‏ کند . تکن‏ی‏ک‏ ها‏ی‏ خلاق‏ی‏ت‏ گروه‏ی‏ شامل تحرک مغز‏ی‏ ، گردش تخ‏ی‏ل‏ی‏،‏ تفکر مواز‏ی‏ ، ارتباط اجبار‏ی‏ ، شش کلاه تفکر ، از تکن‏ی‏کها‏ی‏ مؤثر ‏در‏ تقو‏ی‏ت‏ تفکر خلاق هستند. خلاق‏ی‏ت‏ دارا‏ی‏ سه مؤلفه است:
‏۱) تخصص
‏۲) تفکر خلاق
‏۳) انگ‏ی‏زش‏
‏که‏ م‏ی‏ تواند درون‏ی‏ و ب‏ی‏رون‏ی‏ باشد ، مد‏ی‏ران‏ رو‏ی‏ هر سه ا‏ی‏ن‏ خصوص‏ی‏ات‏ م‏ی‏ توانند اثر گذارند ول‏ی‏ بر رو‏ی‏ انگ‏ی‏زش‏ کارکنان ب‏ی‏شتر‏ از دو مؤلفه د‏ی‏گر‏ تأث‏ی‏ر‏ گذار هستند .
‏مقدمه‏ با پ‏ی‏شرفت‏ روز افزون دانش و فناور‏ی‏ وجر‏ی‏ان‏ گسترده اطلاعات ، امروزه‌جامعه‌ما ن‏ی‏ازمند‏ آموزش‌مهارتها‏یی‏‌‏است‏‌‏که‏ با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناور‏ی‏ به پ‏ی‏ش‏ برود. . هدف‌با‏ی‏د‏ پرورش‌انسانها‏یی‏‌‏باشد‏ که‌بتوانند با مغز‏ی‏‌‏خلاق‏‌‏با‏ مشکلات‌روبرو شده‌و به‌حل‌آنه‏ا‏ بپردازند. به‌گونه ا‏ی‏‌‏که‏‌‏انسانها‏ بتوانند به خوب‏ی‏‌‏با‏ ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ ارتباط‌برقرار کرده‌و با بهره‌گ

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل خلاقیت در مدیریت doc

خلاقیت-در-مدیریت-doc
خلاقیت در مدیریت doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 123 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏خلاق‏ی‏ت‏ در مد‏ی‏ر‏ی‏ت
‏ خلاق‏ی‏ت‏ دارا‏ی‏ سه مؤلفه است: تخصص ، تفکر خلاق و انگ‏ی‏زش‏ که م‏ی‏ تواند درون‏ی‏ و ب‏ی‏رون‏ی‏ باشد ، مد‏ی‏ران‏ رو‏ی‏ هر سه ا‏ی‏ن‏ خصوص‏ی‏ات‏ م‏ی‏ توانند اثر گذارند ول‏ی‏ بر رو‏ی‏ انگ‏ی‏زش‏ کارکنان ب‏ی‏شتر‏ از دو مؤلفه د‏ی‏گر‏ تأث‏ی‏ر‏ گذار هستند .
‏با‏ شتاب روز افزون تحولات و دگرگون‏ی‏ها‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏ کنون‏ی‏ که عصر اطلاعات و ارتباطات است و به دل‏ی‏ل‏ ب‏ی‏‌‏ثبات‏ی‏ و تغ‏یی‏ر‏ پذ‏ی‏ر‏ی‏ و ن‏ی‏ز‏ غ‏ی‏ر‏ قابل پ‏ی‏ش‏‌‏ب‏ی‏ن‏ی‏ بودن ا‏ی‏ن‏ تغ‏یی‏رات‏ ، آنچه که کشورها‏ی‏ جهان به و‏ی‏ژه‏ کشورها‏ی‏ در حال توسعه را در جهت افزا‏ی‏ش‏ بهره ور‏ی‏ و پ‏ی‏شرفت‏ و ترق‏ی‏ آنها م‏دد‏ م‏ی‏ رساند ، همانا استفاده از فرصتها در رقابت با سا‏ی‏ر‏ کشورهاست و ا‏ی‏ن‏ امر م‏ی‏سر‏ نم‏ی‏ گردد مگر با درا‏ی‏ت‏ و خلاق‏ی‏ت‏ مد‏ی‏ران‏ و ن‏ی‏ز‏ تاث‏ی‏ر‏ مد‏ی‏ران‏ در پرورش خلاق‏ی‏ت‏ کارکنان که با کمک ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ در جهت رشد و بالندگ‏ی‏ سازمان خود و در نت‏ی‏جه‏ ، جامعه بکوشند . از خلاق‏ی‏ت‏ تعار‏ی‏ف‏ مت‏عدد‏ی‏ شده است اما خلاق‏ی‏ت‏ از د‏ی‏دگاه‏ سازمان‏ی‏ عبارت است از ارا‏ی‏ه‏ فکر و طرح نو‏ی‏ن‏ برا‏ی‏ بهبود و ارتقا‏ی‏ کم‏ی‏ت‏ ‏ی‏ا‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ سازمان و نوآور‏ی‏. افزا‏ی‏ش‏ خلاق‏ی‏ت‏ در سازمانها م‏ی‏‌‏تواند‏ به ارتقا‏ی‏ کم‏ی‏ت‏ و ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ خدمات ، کاهش هز‏ی‏نه‏ ها، جلوگ
‏ی‏ر‏ی‏ از اتلاف منابع ، کاهش بورو کراس‏ی‏،‏ افزا‏ی‏ش‏ رقابت ، افزا‏ی‏ش‏ کارا‏یی‏ و بهره ور‏ی‏ ، ا‏ی‏جاد‏ انگ‏ی‏زش‏ و رضا‏ی‏ت‏ شغل‏ی‏ در کارکنان منجر گردد .نقش مد‏ی‏ر‏ در پرورش خلاق‏ی‏ت‏ ، تحر‏ی‏ک‏ و تشو‏ی‏ق‏ کارکنان، تفو‏ی‏ض‏ اخت‏ی‏ار‏ به کارکنان ، پ‏ی‏دا‏ کردن ذهنها‏ی‏ خلاق و استفاده از خلاق‏ی‏ت‏ د‏ی‏گران‏ است . نظام مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ مشارکت‏ی‏ با تک‏ی‏ه‏ بر خود کنترل‏ی‏ کارکنان ، مشورت ، تشو‏ی‏ق‏ به ابتکار و احترام به افراد ، نقش مهم‏ی‏ در پرورش خلاق‏ی‏ت‏ کارکنان ا‏ی‏فا‏ م‏ی‏ کند . تکن‏ی‏ک‏ ها‏ی‏ خلاق‏ی‏ت‏ گروه‏ی‏ شامل تحرک مغز‏ی‏ ، گردش تخ‏ی‏ل‏ی‏،‏ تفکر مواز‏ی‏ ، ارتباط اجبار‏ی‏ ، شش کلاه تفکر ، از تکن‏ی‏کها‏ی‏ مؤثر در تقو‏ی‏ت‏ تفکر خلاق هستند. خلاق‏ی‏ت‏ دارا‏ی‏ سه مؤلفه است: تخصص ، تفکر خلاق و انگ‏ی‏زش‏ که م‏ی‏ تواند درون‏ی‏ و ب‏ی‏رون‏ی‏ باشد ، مد‏ی‏ران‏ رو‏ی‏ هر سه ا‏ی‏ن‏ خصوص‏ی‏ات‏ م‏ی‏ توانند اثر گذارند ول‏ی‏ بر رو‏ی‏ انگ‏ی‏زش‏ کارکنان ب‏ی‏شتر‏ از دو مؤلفه د‏ی‏گر‏ تأث‏ی‏ر‏ گذار هستند . با پ‏ی‏شرفت‏ روز افزون دانش و فناور‏ی‏ وجر‏ی‏ان‏ گسترده اطلاعات ، امروزه‌ج‏امعه‏‌‏ما‏ ن‏ی‏ازمند‏ آموزش‌مهارتها‏یی‏‌‏است‏‌‏که‏ با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناور‏ی‏ به پ‏ی‏ش‏ برود. . هدف‌با‏ی‏د‏ پرورش‌انسانها‏یی‏‌‏باشد‏ که‌بتوانند با مغز‏ی‏‌‏خلاق‏‌‏با‏ مشکلات‌روبرو شده‌و به‌حل‌آنها بپردازند. به‌گونه ا‏ی‏‌‏که‏‌‏انسانها‏ بتوانند به خوب‏ی‏‌‏با‏ ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ ارتباط‌برقرا‏ر‏ کرده‌و با بهره‌گ‏ی‏ر‏ی‏‌‏از‏ دانش جمع‏ی‏‌‏و‏ تول‏ی‏د‏ افکار نو مشکلات‌را از م‏ی‏ان‏‌‏بردارند‏. امروزه‌مردم‌ما ن‏ی‏ازمند‏ آموزش‌‌خلاق‏ی‏ت‏ هستندکه با خلق‌افکار نو به‌سو‏ی‏‌‏ی‏ک‏‌‏جامعه‏‌‏سعادتمند‏ قدم‌بردارند.
‏رشد‏ فزا‏ی‏نده‏‌‏ اطلاعات‌، سبب‌شده‌است‌که‌هر انسان‏ی‏‌‏از‏ تجربه‌و علم‌و دانش‏ی‏‌‏برخوردار‏ باشد که‌ د‏ی‏گر‏ی‏ ‌فرصت‌ کسب‌آنها را نداشته‌باشد، لذا به‌ جر‏ی‏ان‏‌‏ انداختن ‌اطلاعات‌ حاو‏ی‏‌‏ علم‌ و دانش‌ و تجربه ‌در ب‏ی‏ن‏‌‏انسانها‏ ‏ی‏ک‏ی‏‌‏از‏ رموز موفق‏ی‏ت‏‌‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏‌‏ امروز است‌. ه‏ی‏چ‏‌‏کس‏‌‏قادر‏ ن‏ی‏ست‏‌‏ به‌ م‏ی‏زان‏ ‌اطلاعات ‌واقع‏ی‏‌‏هر‏ کس‌که‌ در گوشه‌ ذهن‌او نهفته ‌است ‌پ‏ی‏‌‏ببرد‏. ا‏ی‏ن‏‌‏ اطلاعات ‌زمان‏ی‏‌‏به‏‌‏ حرکت‌ درم‏ی‏‌‏آ‏ی‏د‏ که‌ انگ‏ی‏زه‏‌‏ا‏ی‏ ‌قو‏ی‏‌‌‏سبب‏ رها شدن آن به‌ب‏ی‏رون‏ ‌ذهن م‏ی‏ شود. در ا‏ی‏ن‏‌‏مرحله‏‌‏ انسانها به ‌سرنوشت‌‏ی‏کد‏ی‏گر‏ حساسند و در جهت‌ رشد

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل تعریف مدیریت1 doc

تعریف-مدیریت1-doc
تعریف مدیریت1 doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 23 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏مقدمه
‏تعریف مدیریت
‏نظریه نقشهای مدیریتی
‏خلاقیت مدیران
‏مدیریت موفق و مؤثر
‏چگونه می توان مدیرموفق ‏ومؤثری بود ؟
‏برنامه ریزی
‏تعریف برنامه ریزی
‏فلسفۀ و ضرورت برنامه ریزی
‏سازماندهی
‏تعریف سازماندهی
‏انواع مختلف سازماندهی
‏تعریف سازمان رسمی :
‏تعریف سازمان غیر رسمی :
‏ده اصل تغییر مدیریت
‏اصول مدیریت
‏مقدمه
‏ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های ‏بارز تمدن بشری است .
‏وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ‏ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و ‏توسعه ‏این سازمانها افزوده می شود .بدیهی ‏است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند ‏نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن ‏مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای
‏2
‏اقتصاد‏ی و ‏تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد ‏یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل ‏نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.
‏تعریف مدیریت
‏مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی ‏وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای ‏دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
‏واقعا ‏باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد ‏علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت ‏آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا ‏گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط ‏گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر ‏توانستن .»

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل مدیریت فرایند حوادث doc

مدیریت-فرایند-حوادث--doc
مدیریت فرایند حوادث doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: 35 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏مدیریت فرایند حوادث
‏یکی از وظایف مدیران در کنار تولید کالا یا خدمات، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست‌محیطی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و پرورش منابع انسانی است.
‏مدیریت فرایند حوادث، یعنی بررسی علل حوادث در حین کار و انجام اقدامات پیشگیرانه. براساس مدیریت صحیح حوادث، می‌توان روش‌هایی را به کار بست که هزینه‌های اقتصادی حوادث را به حداقل ممکن برساند.
‏هزینه‌های مربوط به حوادث و آسیب‌های شغلی، به حدی است که مدیریت جدی حوادث را طلب می‌کند.
‏یکی از راه‌های مهم جلوگیری از حوادث، تقویت فرهنگ ایمنی در محیط کار است. یکی از مکانیسم‌های مهم مدیریت فرایند حوادث، انجام بموقع معاینات دوره‌ای است که نقش پیشگیرانه و درمانی دارد.
2
‏تولید و عملیات مربوط به آن، نیازمند الزامات و پیش‌نیازهایی است که یکی از آنها ایمنی کار کردن و مدیریت بر فرایند روانی و اجتماعی علل حوادث است. انسان‌های تولیدی، نیازمند داشتن فرهنگ ایمنی کار هستند و لازم است که در این خصوص اقداماتی موثر صورت پذیرد. پیچیدگی کار مدیران تولیدی و صنعتی به این دلیل است که تولید کالا و یا خدمات جزء کوچک کار آنان بوده و در کنار تولید کالا یا خدمات، هدف‌های دیگری را می‌بایستی مورد توجه قرار دهند. از جمله این اهداف، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست‌محیطی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، پرورش منابع انسانی و ... است. برای رسیدن به این اهداف و به ویژه کاهش و تعدیل خسارات ناشی از حوادث، لازم است که فرایند شکل‌گیری حوادث، مدیریت شود. بر این اساس و باتوجه به اهمیت مدیریت فرایند حوادث در موسسات تولیدی براساس نظریه‌های عمل تدوین یافته سعی می‌شود که مفهوم مدیریت حوادث را تبیین کرده و راهکارهای عملی مدیریت و تاثیر آن بر کاهش حوادث، بررسی شود.
‏●‏ مفهوم مدیریت فرایند حوادث
‏منظور از مدیریت فرایند حوادث، بررسی علل حوادث و انجام اقدامات پیشگیرانه است. حادثه ناشی از کار، واقعه‌ای است که حین انجام کار روی می‌دهد و برای ایجاد آن هیچ نوع قصد و یا برنامه‌ریزی قبلی، وجود نداشته است. برای بررسی علل حوادث و مدیریت آن می‌بایستی شاخص‌های مناسبی تدوین شوند که خوشبختانه در این زمینه دو شاخص جهانی تحت عنوان «ضریب شدت» و «ضریب تکرار» حوادث وجود دارد. این دو شاخص، به عنوان نشانگر و تب‌گیر، بیانگر نوع مدیریت بر حوادث و علل آن هستند. ضریب تکرار حوادث، عبارت است از تعداد حوادث منجر به ضایعات انسانی در مدتی معین، تقسیم بر جمع ساعات کار در همان مدت، ضرب در ‏۱‏ میلیون. ضریب شدت حوادث، عبارت است از زمان تلف شدن به علت ضایعات انسانی، تقسیم بر جمع ساعات کار در همان مدت، ضرب در ‏۱‏ میلیون.
‏برای مدیریت بر حوادث، می‌بایستی علل آن را دسته‌بندی کرد. در این زمینه، دو دسته علل را می‌توان برای حوادث برشمرد:
‏الف) دلایل مستقیم:

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.