مرجع تخصصی فایل های رشته مدیریت

مدیریت، رشته مدیریت، پاورپوینت مدیریت، نمونه گزارش مدیریتی پاورپوینت، پاورپوینت مقاله مدیریت، مقاله مدیریت pdf، جدیدترین مقالات مدیریت، مقاله مدیریت word، لیست مقالات مدیریت، تحقیق مدیریت، مدیریت بازرگانی

مرجع تخصصی فایل های رشته مدیریت

مدیریت، رشته مدیریت، پاورپوینت مدیریت، نمونه گزارش مدیریتی پاورپوینت، پاورپوینت مقاله مدیریت، مقاله مدیریت pdf، جدیدترین مقالات مدیریت، مقاله مدیریت word، لیست مقالات مدیریت، تحقیق مدیریت، مدیریت بازرگانی

بهترین فایل نقش مدیریت مصرف در کمک به مدیریت تولید doc

نقش-مدیریت-مصرف-در-کمک-به-مدیریت-تولید-doc
نقش مدیریت مصرف در کمک به مدیریت تولید doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 331 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏نقش مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ مصرف در کمک به مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ تول‏ی‏د‏»
‏نقش مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ در مصرف ‏ی‏ک‏ی‏ از عوامل تأث‏ی‏ر‏ گذار در سازمان م‏ی‏ باشد. ز‏ی‏را‏ خ‏ی‏ل‏ی‏ از محصولات در چرخه تول‏ی‏د‏ ‏ی‏ا‏ از ب‏ی‏ن‏ م‏ی‏ رود ‏ی‏ا‏ به حساب نم‏ی‏ آ‏ی‏د،‏ به هم‏ی‏ن‏ منظور در ا‏ی‏ن‏ مقاله به بررس‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ تول‏ی‏د‏ آب و مصرف آن پرداخته ا‏ی‏م‏.
‏نقش‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ در مصرف ‏ی‏ک‏ی‏ از عوامل تأث‏ی‏ر‏ گذار در سازمان م‏ی‏ باشد. ز‏ی‏را‏ خ‏ی‏ل‏ی‏ از محصولات در چرخه تول‏ی‏د‏ ‏ی‏ا‏ از ب‏ی‏ن‏ م‏ی‏ رود ‏ی‏ا‏ به حساب نم‏ی‏ آ‏ی‏د،‏ به هم‏ی‏ن‏ منظور در ا‏ی‏ن‏ مقاله به بررس‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ تول‏ی‏د‏ آب و مصرف آن پرداخته ا‏ی‏م‏.اگرچه ب‏ی‏ش‏ از دو سوم سطح کره زم‏ی‏ن‏ را آب فرا گرفته است، اما براساس برآوردها‏ی‏ موجود تنها ۵/۲ درصد از منابع آب‏ی‏ جهان، آب ش‏ی‏ر‏ی‏ن‏ است و در مجموع، کمتر از ‏ی‏ک‏ درصد از کل منابع آب جهان در اخت‏ی‏ار‏ جوامع بشر‏ی‏ قرار دارد و مابق‏ی‏ آبها‏ی‏ ش‏ی‏ر‏ی‏ن‏ به صورت ‏ی‏خچالها‏ی‏ قطب‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ منابع آب‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ عم‏ی‏ق‏ هستند که دست‏ی‏اب‏ی‏ به آنها اقتصا‏د‏ی‏ ن‏ی‏ست،‏ منابع آب‏ی‏ اگرچه تجد‏ی‏د‏ پذ‏ی‏ر‏ هستند ول‏ی‏کن‏ حجم آنها ثابت بوده و در مقابل تقاضا‏ی‏ بشر‏ی‏ برا‏ی‏ آن رو به افزا‏ی‏ش‏ است. به گونه ا
‏ی‏ که ط‏ی‏ ۱۰۰ سال اخ‏ی‏ر،‏ تقاضا‏ی‏ جهان‏ی‏ برا‏ی‏ آب ب‏ی‏ش‏ از شش برابر شده است در صورت‏ی‏ که جمع‏ی‏ت‏ سه برابر شده است. بد‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ سرانه آب‏ی‏ برا‏ی‏ مر‏دم‏ جهان رو به کاهش است، لذا امروزه حفظ و ص‏ی‏انت‏ از منابع آب‏ی‏ و بهره بردار‏ی‏ به‏ی‏نه‏ و اقتصاد‏ی‏ و عادلانه آب ‏ی‏ک‏ مسأله جهان‏ی‏ است و به هم‏ی‏ن‏ جهت است که در قرن ب‏ی‏ست‏ و ‏ی‏کم‏ آب به عنوان ‏ی‏ک‏ چالش فراگ‏ی‏ر‏ بشر‏ی‏ در اجلاسها‏ی‏ ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ مورد توجه قرار گرفته است و تأک‏ی‏د‏ جامعه ج‏هان‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ است ک کل‏ی‏ه‏ دولتها و ملتها به مقوله آب به عنوان «کل‏ی‏د‏ توسعه» توجه کنند.ا‏ی‏ران‏ با متوسط بارندگ‏ی‏ ۲۷۰ م‏ی‏ل‏ی‏متر‏ در سال (‏ی‏ک‏ سوم م‏ی‏انگ‏ی‏ن‏ جهان‏ی‏) ‏ی‏ک‏ی‏ از مناطق خشک و ن‏ی‏مه‏ خشک جهان شناخته م‏ی‏ شود. حجم کل بارندگ‏ی‏ در کشور ۴۱۶ ب‏ی‏ل‏ی‏ون‏ مترمکعب در سال م‏ی‏ باشد که ۱۱۷ ‏ب‏ی‏ل‏ی‏ون‏ متر مکعب آن به صورت بالقوه به شکل آب سطح‏ی‏ و آب ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ قابل استفاده است و ۱۳ ب‏ی‏ل‏ی‏ون‏ مترمکعب آب سطح‏ی‏ که از مرزها به داخل کشور جر‏ی‏ان‏ دارد ا‏ی‏ن‏ رقم به ۱۳۰ ب‏ی‏ل‏ی‏ون‏ مترمکعب م‏ی‏ رسد که با اضافه کردن آبها‏ی‏ باز‏ی‏افت‏ شده، حجم نها‏یی‏ منابع به ۱۵۹ ب‏ی‏ل‏ی‏ون‏ مترمکعب م‏ی‏ رسد و مابق‏ی‏ نزولات از طرف‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ جمع‏ی‏ت‏ ط‏ی‏ ۴۰ سال اخ‏ی‏ر‏ موجب کاهش سرانه منابع آب‏ی‏ تجد‏ی‏د‏ شونده کشور از ۷هزار مترمکعب به ۲ هزار مترمکعب درسالها‏ی‏ اخ‏ی‏ر‏ رس‏ی‏ده‏ است و پ‏ی‏ش‏ ب‏ی‏ن‏ی‏ م‏ی‏ شود با ادامه روند رشد جمع‏ی‏ت‏ سرانه منابع آب‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ در ب‏ی‏ست‏ سال آت‏ی‏ به ‏ی‏ک‏ هزار و ۳۰۰ ‏مترمکعب‏ کاهش ‏ی‏ابد‏ که نشانگر ورود کشور به شرا‏ی‏ط‏ تنش آب‏ی‏ است.
‏ضمن‏ ا‏ی‏نکه‏ به مهمتر‏ی‏ن‏ مسأله بخش آب کشور که عنا‏ی‏ت‏ی‏ به ارزش ذات‏ی‏ وجا‏ی‏گاه‏ اقتصاد‏ی‏ آب در چرخه تقاضا و مصرف آب م‏ی‏ باشد، نگاه را‏ی‏گان‏ بودن آب و تلق‏ی‏ فقدان ارزش اقتصاد‏ی‏ برا‏ی‏ آب در بخش کشاورز‏ی‏ مهمتر‏ی‏ن‏ تهد‏ی‏د‏ در بهره بردار‏ی‏ پا‏ی‏دار‏ در منابع محدود آب ش‏ی‏ر‏ی‏ن‏ خواهد بود که ‏اگر‏ نهادها‏ی‏ مسؤول و مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ کشور از ا‏ی‏ن‏ موضوع مهم احساس غفلت کنند خسارتها‏ی‏ جبران ناپذ‏ی‏ر‏ی‏ به منابع آب کشور و بهره بردار‏ی‏ پا‏ی‏دار‏ آن وارد خواهد کرد.به عنوان مثال طرح مم

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل معرفی روشهای نوین مدیریت doc

معرفی-روشهای-نوین-مدیریت--doc
معرفی روشهای نوین مدیریت doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 34 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

2
‏معرفی روشهای نوین مدیریت
‏آنچه می خوانید متن فیلمی آموزشی با عنوان ( پرواز بوفالوها) می باشد که در آن آقای جیمز پلاسکو به معرفی روش های نوین مدیریت پرداخته است. لازم به توضیح است که به دلیل پاره ای ملاحظات نوشتاری متن فیلم با اندک تصرف و تلخیص از نظر گرامیتان خواهد گذشت. می خواهم در مورد تغییرات دنیا کنونی که به شکل چشمگیری بر روش کسب و کار تاثیر گذارده است و روش برخوردی که برای باقی ماندن و ادامه بقا در قرن بیستم و یکم به آن نیازمندیم ، سخن بگویم . من چهل و سه سال است که در بازار کار هستم و سی سال اول آن را دقیقا می دانستم که چه باید بکنم. وظیفه من به عنوان رهبر شرکت و عنوان مدیر سازمان بسیار روشن بود می بایست برنامه ریزی ، سازماندهی و کنترل با هم می کردم و مطمئن می شدم که امور به همان شکل که انتظار می رفت انجام شده است . تصمیم گیری در سازمان با هم بود اگر کار خاصی در سازمان می بایست انجام می پذیرفت ، من باید مطمئن می شدم که فرد مناسب اقدام صحیحی را در زمان مناسب انجام داده است.
‏این روش در سی سال اول زندگی کار من کما بیش جواب داد. سپس حادثه ای رخ داد که سبب شد در روش هدایت و پیشبرد شرکت و همچنین عملکردم در کلاس هایی که تدریس می کردم و نظرات مشورتی که به افراد می دادم ، تجدید نظر کنم.
‏مرگ یکی از دوستان همکارم موجب شد تا پرسش هایی را با خود مطرح کنم. به خود گفتم که چرا با این شدت کار می کنم ؟ چرا این میزان از وقتم را صرف کار می کنم ؟ آیا من با این سخت کوشی در صدد ایجاد کار بزرگی هستم ؟ یا تلاش من برای ایجاد یک مجلس ختم بزرگ است؟ بنابر این هیچ گاه از این تلاش ها لذتی نخواهم برد. آیا من با این شدت تلاش می کنم تا خودم لذت ببرم ؟ یا تلاش می کنم زمینه خوبی برای بازماندگانم به وجود بیاورم؟
2
‏بنابر این تصمیم گرفتم که اوضاع را عوض کنم و این سوال بسیار مشکل را با خود مطرح ساختم : چند شرکت در جهان در یک دوره ده ساله ضریب بازدهی سهامشان حداقل بیست درصد یا بیشتر بوده است؟ در سراسر جهان تنها ‏۲۴‏ شرکت را یافتم که به چنین شاخص مالی سخت و بلند مرتبه ای دست یافته بودند. من اخیرا با مدیران این شرکت ها و دو موضوع را کشف نمودم : نخست آن که نوع صنعت و کار فرقی نمی کند و موضوع محصول مطرح نیست ، چرا که این ‏۲۴‏ شرکت یکی در کار صنایع پزشکی بود، یکی در کار صنایع پزشکی بود ، یکی خدمات نظافتی انجام می داد و برخلاف انتظار یکی شرکت کامپیوتری بود و دیگری دکل های حفاری نفت اجاره می داد. بنابر این نوع کار و محصول مهم نیست ، آن چه که بیش از همه مهم است نوع رهبری مدیریتی است . زیرا اساسا این ‏۲۴‏ مدیر و رهبر شرکت های یاد شده بودند که با بقیه مدیران تفاوت داشتند.
‏دوم آن که این ‏۲۴‏ مدیر در حالی که در مقایسه با دیگران متفاوت هستند در بین خود آنها نیز تفاوت وجود دارد. برخی از اینها شخصیت هایی کاریزمانیک هستند . یعنی هنگامی که به مکانی وارد می شوند فضای موجود را مسخر خود می کنند. حال آنکه سایرین دارای شخصیت هایی قابل توجه نیستند. برخی از آنها استراتژیست هایی با درایت و ارزشمند بودند و برخی دیگر حتی به سختی می توانستند یک کلمه حرف بزنند.
‏بدین ترتیب هیچ روش واحدی به عنوان روش رهبری مدیریتی وجود نداشت. هیچ کس قابل مشابه سازی نبود. هیچ نبود که همانند او باشم. من می بایست روش خود را می یافتم. در نتیجه طی سیزده سال گذشته در چنین سیر وسفری بودم من در این سفر در جستجوی عوامل پیدایش رهبری مدیریتی حقیقتا تاثیر گذار بودم.
‏بی شک آن چه سبب می گردد که رهبری مدیریتی یک تشکیلات بسیار موفق باشد، رهبری برای یک فصل یا یک سال نیست بلکه رهبری برای یک دهه و بیش از آن است. یک مدیر موفق باید بدون مستهلک کردن خود کارهای بزرگ انجام دهد و سازمانی را بنیان گذارد که مدیر و تمام کارکنان آن به خاطر کار زندگی نمی کنند بلکه به خاطر زندگی کار می کنند. آنها از بازی فوتبال و مسابقات فوتبال ، مراسم فارغ التحصیلی ، جشن تولد و تمامی مراسم جزئی که سبب می گردد که این کار ارزشمند باشد ، لذت می برند ، البته من در این سیر و سفر ، سه حقیقت تلخ را نیز کشف کردم ، سه حقیقتی که به طرز اجتناب ناپذیری راهگشا هستند.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک doc

مدیریت-و-برنامه-ریزی-استراتژیک-doc
مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 18 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک‏
‏تعریف استراتژی:
‏واژه استراتژی به چهار مقوله استناد می کند:
‏نهادینه ساختن خشونت
‏فعال سازی ذهن
‏بهبود بخشیدن به تصویرگری ذهن
‏روش شناسی منفک بودن از زمان
‏توجه به عامل زمان و تفکیک آن به دو سطح:
‏زمان تاکتیک، که گردش آن بدون توقف و پیوسته است و انجام امور خرد و بی نهایت مولد در حیات یک موسسه، شرکت و سازمان را شامل می شود.
‏زمان استراتژیک، که گردش آن ناپیوسته است و برای تصمیمات بزرگ و عمده تنظیم می شود، زیربنای آن مکاتب و اصولی است که تفکر انتقادی مداوم را امکان پذیر می سازد؛ لذا به ایجاد یک دوگانگی می انجامد و در یک زمان گذشته و حال با هم حضور می یابند.
‏مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی:
‏2
‏مدیریت استراتژیک نوعی مدیریت آینده نگر، انطباق پذیر و خلاق و پویاست.
‏مدیریت استراتژیک یک فراگرد است نه یک پدیده. فراگردی که از بینش و نگرشی آینده نگر و آینده ساز آغاز می شود.
‏ویژگی های یک مدیر استراتژیک:
‏دارای قدرت تخیل وذهن مبتکر و نوآور
‏اهل خطر کردن
‏توانمند در تشخیص واقعیتها از امورغیر واقعی و خیالی
‏شکیبا و پیگیر
‏دارای ارزیابی درست از امکانات و محدودیتهای محیط بیرونی و درونی
‏ترسیم آینده قابل تحقق
‏متوجه زمینه فرهنگی جامعه

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل مدیریت نوین در عرصه جهانی doc

مدیریت-نوین-در-عرصه-جهانی--doc
مدیریت نوین در عرصه جهانی doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 114 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏دانشگاه آزاد اسلامی ‏–‏ واحد نیشابور
‏عنوان:
‏مدیریت نوین در عرصه جهانی
‏استاد مربوطه :
‏جناب آقای دکتر کریمی
‏گرد آورند‏ه ‏ :
‏لیلا زارعی
‏زمستان 1385
2
‏جهانی شدن ،مدیریت و ‏تجارت الکترونیک
‏جهانی شدن ‏پدیده‌ای است که بروز آن در عصر حاضر موجب تغییر و تحولات بسیاری در زمینه‌های ‏مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در عرصه بین‌المللی شده و کشورهای بسیاری ‏را به چالش کشانده‌است.
‏یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن، افزایش رقابت درسطح بین المللی اقتصاد است. ‏زیرا در این شرایط، همواره با کاهش هزینه های حمل ونقل، رشد حیرت انگیز فناوری ‏اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونیک و به حداقل رسیدن محدودیتهای جغرافیایی و ‏رشد رقابت مواجه خواهیم بود که درنتیجه کارایی اقتصاد بین المللی افزایش خواهدیافت. ‏در این میان می توان گفت مهمترین پیامد جهانی شدن بر اقتصاد کشورها رشد تجارت ‏الکترونیک است. که عناصر آن بازار الکترونیک، تبادل الکترونیک داده و تجارت ‏اینترنتی هستند که مبین ارتباط تنگاتنگ بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با فرایندهای ‏بازار ومدیریت است. بنابراین، برای باقی ماندن مدیران در عرصه رقابتهای اقتصادی ‏باید ابزارهای مختلف اطلاعاتی و ارتباطی با دیدی روشن و طبق نیازهای سازمان تامین و ‏راه اندازی شوند. درنهایت آنچه در راستای تجارت الکترونیک برای مدیران دارای اهمیت ‏است بسترسازی مطلوب برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ساختار سازمانی توأم ‏با شناخت کافی و نگرش مثبت مدیران به ضرورتهای حضور این پدیده در روند فعالیتهای ‏سازمان است

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بهترین فایل مدیریت مشارکتی doc

مدیریت-مشارکتی-doc
مدیریت مشارکتی doc
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 62 کیلوبایت
قیمت: 16000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏مدیریت ‏مشارکتی
‏اگر ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏را ‏به ‏سان ‏رهیافتی ‏جامع ‏برای ‏جلب ‏مشارکت ‏فردی ‏و ‏گروهی ‏کارکنان ‏در ‏جهت ‏حل ‏مسائل ‏سازمان ‏و ‏بهبود ‏مستمر ‏در ‏تمام ‏ابعاد ‏تعریف ‏کنیم ‏و ‏بر ‏این ‏باور ‏باشیم ‏که ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏ارتباط ‏دائم، ‏متقابل ‏و ‏نزدیک ‏بین ‏مدیریت ‏ارشد ‏و ‏کارکنان ‏است ‏می‌‏توان ‏گفت ‏که: ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏به ‏معنای ‏مشارکت ‏افراد ‏مناسب، ‏در ‏زمان ‏مناسب ‏و ‏برای ‏انجام ‏کار ‏مناسب ‏است.
‏اگر ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏را ‏به ‏سان ‏رهیافتی ‏جامع ‏برای ‏جلب ‏مشارکت ‏فردی ‏و ‏گروهی ‏کارکنان ‏در ‏جهت ‏حل ‏مسائل ‏سازمان ‏و ‏بهبود ‏مستمر ‏در ‏تمام ‏ابعاد ‏تعریف ‏کنیم ‏و ‏بر ‏این ‏باور ‏باشیم ‏که ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏ارتباط ‏دائم، ‏متقابل ‏و ‏نزدیک ‏بین ‏مدیریت ‏ارشد ‏و ‏کارکنان ‏است ‏می ‏توان ‏گفت ‏که: ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏به ‏معنای ‏مشارکت ‏افراد ‏مناسب، ‏در ‏زمان ‏مناسب ‏و ‏برای ‏انجام ‏کار ‏مناسب ‏است. ‏بر ‏پایه ‏این ‏تعریف، ‏مشارکت ‏کارکنان ‏در ‏کارهایی ‏که ‏به ‏خود ‏آن ‏ها ‏مربوط ‏می ‏شود؛ ‏مشارکتی ‏داوطلبانه، ‏ارادی ‏و ‏آگاهانه ‏خواهد ‏بود ‏که ‏این ‏درگیری ‏شخص ‏را ‏تشویق ‏می ‏کند ‏که ‏به ‏تحقق ‏هدف ‏های ‏گروه ‏کمک ‏کند ‏و ‏در ‏مسؤلیت ‏ها ‏و ‏پیامدهای ‏آنها ‏سهیم ‏شود. ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏دو ‏هدف ‏عمده ‏را ‏دنبال ‏می ‏کند: ‏نخست، ‏ارج ‏نهادن ‏به ‏ارزش ‏های ‏انسانی ‏و ‏به ‏یاری ‏طلبیدن ‏افرادی ‏که ‏به ‏نوعی ‏با ‏سازمان ‏در ‏ارتباط ‏اند. ‏دوم، ‏رسیدن ‏به ‏هدف ‏های ‏از ‏پیش ‏تعیین ‏شده ‏به ‏کمک ‏همین ‏افراد. ‏این ‏هدف ‏ها ‏بر ‏چند ‏اصل ‏اساسی ‏استوار ‏است:
‏۱.‏هر ‏فرد ‏عضو ‏سازمان ‏جزئی ‏از ‏یک ‏ماشین ‏بزرگ ‏به ‏حساب ‏نمی ‏آید، ‏بلکه ‏انسانی ‏برخوردار ‏از ‏قدرت ‏تفکر، ‏هوش ‏و ‏استعداد ‏و ‏تجربه ‏های ‏گرانقدر ‏است ‏که ‏هر ‏گاه ‏زمینه ‏ها ‏و ‏شرایط ‏مساعد ‏فراهم ‏شود، ‏می ‏تواند ‏همه ‏چیز ‏را ‏به ‏نفع ‏خود ‏و ‏سازمان ‏خود ‏تغییر ‏دهد.
‏۲.‏هر ‏کار ‏لزوماً ‏به ‏بهترین ‏و ‏مفیدترین ‏حالت ‏ممکن ‏انجام ‏نمی ‏شود ‏و ‏بی ‏تردید ‏می ‏توان ‏هر ‏کار ‏معین ‏را ‏به ‏گونه ‏ای ‏بهتر ‏انجام ‏داد ‏و ‏بهبود ‏مستمر ‏در ‏انجام ‏کار (Continuous Improvement) ‏به ‏کمک ‏اعضای ‏مجموعه ‏به ‏صورت ‏گروهی ‏انجام ‏می ‏شود.
‏۳.‏مشارکت ‏کارکنان ‏کمک ‏می ‏کند ‏تا ‏مدیریت ‏از ‏بسیاری ‏کارهای ‏جزئی ‏آسوده ‏شود ‏و ‏به ‏کارهای
2
‏اساسی ‏بپردازد.
‏چنانچه ‏اجرای ‏مدیریت ‏مشارکتی ‏و ‏نظام ‏های ‏تشکیل ‏دهنده ‏آن ‏با ‏موفقیت ‏همراه ‏باشد، ‏از ‏مزایا ‏و ‏پیامدهای ‏چون ‏بهبود ‏روابط ‏انسانی ‏بین ‏مدیریت ‏و ‏کارکنان، ‏تقویت ‏انگیزش ‏در ‏کارکنان، ‏بهبود ‏گردش ‏کار ‏در ‏سازمان، ‏بروز ‏خلاقیت ‏و ‏نوآوری، ‏تقلیل ‏هزینه ‏های ‏تولید ‏کالا ‏و ‏خدمات، ‏افزایش ‏احساس ‏تعلق ‏سازمانی ‏در ‏کارکنان ‏و ‏همسو ‏شدن ‏هدف ‏های ‏آنان ‏با ‏هدف ‏های ‏سازمان ‏و ‏در ‏نهایت ‏افزایش ‏رضایت ‏مشتری ‏و ‏به ‏دست ‏آوردن ‏سهم ‏بیشتر ‏در ‏بازار ‏برخوردار ‏خواهد ‏بود. ‏برای ‏دستیابی ‏به ‏این ‏مزایا ‏باید ‏ابتدا ‏ویژگی ‏های ‏افراد ‏مشارکت ‏جو ‏را ‏بشناسیم ‏که ‏سلامت ‏روانی ‏و ‏ادراکی ‏و ‏توانایی ‏ایجاد ‏اندیشه ‏های ‏بسیار ‏با ‏سرعت ‏زیاد ‏و ‏ارائه ‏آن ‏ها ‏به ‏افراد ‏فرادست؛ ‏ابتکار؛ ‏توانایی ‏ایجاد ‏و ‏ارائه ‏پیشنهادهای ‏جدید؛ ‏استقلال ‏رای ‏و ‏قدرت ‏داوری؛ ‏متفاوت ‏بودن ‏از ‏همکاران ‏در ‏ارائه ‏دیدگاهها ‏و ‏اندیشه ‏های ‏نو ‏ومسؤلیت ‏پذیری، ‏از ‏جمله ‏مشخصات ‏افـراد ‏مشارکت ‏جو ‏است. ‏معمولاً ‏چنین ‏افرادی ‏را ‏می ‏توان ‏در ‏سازمان ‏هایی ‏با ‏ویژگی ‏های ‏زیر ‏یافت:
‏۱.‏رقابت؛ ‏در ‏آن ‏ها ‏رقابت ‏کامل ‏و ‏فشرده ‏است ‏چرا ‏که ‏مشارکت ‏در ‏سازمانی ‏تحقق ‏می ‏پذیرد ‏که ‏رقابت ‏کامل ‏بر ‏آن ‏حاکم ‏باشد.
‏۲.‏دسترسی ‏مدیران ‏به ‏دانش ‏گسترده؛ ‏مدیران ‏سازمان ‏های ‏مشارکت ‏جو ‏بر ‏این ‏اعتقادند ‏که ‏دانش ‏در ‏سطح ‏سازمانشان ‏به ‏وفور ‏پراکنده ‏است ‏و ‏خود ‏به ‏راحتی ‏می ‏توانند ‏اندیشه ‏ها ‏و ‏دیدگاه ‏های ‏دیگران ‏را ‏مستقیم ‏و ‏بی ‏واسطه ‏دریافت ‏کنند.
‏۳.‏حترام ‏به ‏افراد؛ ‏کارکنان ‏این ‏سازمان ‏ها ‏بر ‏این ‏باورند ‏که ‏می ‏توانند ‏همگام ‏با ‏نیازهای ‏سازمان ‏رشد ‏کنند. ‏۴.‏روابط ‏دائمی ‏و ‏بلند ‏مدت ‏کارکنان ‏و ‏در ‏نتیجه ‏برخورداری ‏از ‏امنیت ‏شغلی ‏از ‏دیگر ‏ویژگی ‏های ‏این ‏سازمان ‏ها ‏است.
‏۵.‏استقبال ‏مدیران ‏از ‏عامل ‏تغییر؛ ‏در ‏این ‏سازمان ‏ها ‏همه ‏مدیران ‏تغییر ‏را ‏به ‏عنوان ‏تنها ‏عامل ‏پایداری ‏می ‏دانند ‏و ‏با ‏خشنودی ‏از ‏آن ‏استقبال ‏می ‏کنند. ‏طبیعی ‏است ‏در ‏چنین ‏سازمانی ‏لازم ‏نیست ‏که ‏مدیر ‏بخش ‏زیادی ‏از ‏وقت ‏خود ‏را ‏با ‏اندیشه ‏درباره‏ٔ ‏چگونگی ‏برخورد ‏با ‏تغییرات ‏بگذراند، ‏زیرا ‏همه ‏به ‏این

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.