مرجع تخصصی فایل های رشته مدیریت

مدیریت، رشته مدیریت، پاورپوینت مدیریت، نمونه گزارش مدیریتی پاورپوینت، پاورپوینت مقاله مدیریت، مقاله مدیریت pdf، جدیدترین مقالات مدیریت، مقاله مدیریت word، لیست مقالات مدیریت، تحقیق مدیریت، مدیریت بازرگانی

مرجع تخصصی فایل های رشته مدیریت

مدیریت، رشته مدیریت، پاورپوینت مدیریت، نمونه گزارش مدیریتی پاورپوینت، پاورپوینت مقاله مدیریت، مقاله مدیریت pdf، جدیدترین مقالات مدیریت، مقاله مدیریت word، لیست مقالات مدیریت، تحقیق مدیریت، مدیریت بازرگانی

خرید فایل دانلود مقاله مدیریت بحران سازمانی

دانلود-مقاله-مدیریت-بحران-سازمانی
دانلود مقاله مدیریت بحران سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 29 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران سازمان‏ی
‏چکیده
‏موضوع‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران در حوزه ها‏ی‏ مختلف مطرح است. سازمان ها به عنوان ‏ی‏ک‏ی‏ از اجزا‏ی‏ اصل‏ی‏ جامعه امروز‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ از ا‏ی‏ن‏ امر مستثن‏ی‏ ن‏ی‏ستند‏. مقاله حاضر به بررس‏ی‏ انواع بحران در حوزه سازمان م‏ی‏ پردازد. مد‏ی‏ران‏ پ‏ی‏شرو‏ تلاش م‏ی‏ کنند تا با استفاده از ‏ی‏افته‏ ها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران سازما‏ن‏ی‏ و تلف‏ی‏ق‏ آن با دستاوردها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ و مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ س‏ی‏ستم‏ ها‏ی‏ کنترل، از امواج خطرناک پ‏ی‏ش‏ ب‏ی‏ن‏ی‏ نشده، اجتناب کنند. مقاله در ابتدا تعر‏ی‏ف‏ بحران سازمان‏ی‏ را مطرح م‏ی‏‌‏سازد،‏ سپس با ب‏ی‏ان‏ انواع طبقه بند‏ی‏ بحرانها، تعر‏ی‏ف‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران و ضرورت آن، بحث را به طرف مدل ها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران و نها‏ی‏تا‏ ‏ی‏ک‏ چارچوب استراتژ‏ی‏ک‏ برا‏ی‏ آن سوق م‏ی‏ دهد و نت‏ی‏جه‏ گ‏ی‏ر‏ی‏ م‏ی‏‌‏کند‏.
‏مقدمه
‏نگرش‏ سنت‏ی‏ به مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران، برا‏ی‏ن‏ باور بود که مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران ‏ی‏عن‏ی‏ فرو نشاندن آتش؛ به ا‏ی‏ن‏ معن‏ی‏ که مد‏ی‏ران‏ بحران در انتظار خراب شدن امور م‏ی‏‌‏نش‏ی‏نند‏ و پس از بروز و‏ی‏ران‏ی‏،‏ سع‏ی‏ م‏ی‏‌‏کنند‏ تا ضرر ناش‏ی‏ از خراب‏ی‏ها‏ را محدود سازند. ول‏ی‏ به تازگ‏ی‏ نگرش به‌ا‏ی‏ن‏ واژه عوض شده است. ‏براساس‏ معنا‏ی‏ اخ‏ی‏ر،‏ همواره با‏ی‏د‏ مجموعه‌ا‏ی‏ از طرحها و برنامه‌ها
‏2
‏ی‏ عمل‏ی‏ برا‏ی‏ مواجهه با تحولات احتمال‏ی‏ آ‏ی‏نده‏ در داخل سازمانها تنظ‏ی‏م‏ شود و مد‏ی‏ران‏ با‏ی‏د‏ درباره اتفاقات احتمال‏ی‏ آ‏ی‏نده‏ ب‏ی‏ند‏ی‏شند‏ و آمادگ‏ی‏ رو‏ی‏ارو‏یی‏ با وقا‏ی‏ع‏ پ‏ی‏ش‏‌‏ب‏ی‏ن‏ی‏ نشده را کسب کنند؛ بنابرا‏ی‏ن،‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بح‏ران‏ بر ضرورت پ‏ی‏ش‏‌‏ب‏ی‏ن‏ی‏ منظم و کسب آمادگ‏ی‏ برا‏ی‏ رو‏ی‏ارو‏یی‏ با آن دسته از مسائل داخل‏ی‏ و خارج‏ی‏ تاک‏ی‏د‏ دارد که به طور جد‏ی‏ شهرت، سودآور‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ ح‏ی‏ات‏ سازمان را تهد‏ی‏د‏ م‏ی‏‌‏کنند‏. با‏ی‏د‏ توجه داشت که مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران با مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ روابط عموم‏ی‏ متفاوت است. مد‏ی‏ر‏ روابط عموم‏ی‏ برا‏ی‏ خوب جلو‏ه‏ دادن سازمان تلاش م‏ی‏‌‏کند‏ در حال‏ی‏ که مد‏ی‏ر‏ بحران سع‏ی‏ دارد تا در شرا‏ی‏ط‏ دشوار، سازمان را در موقع‏ی‏ت‏ خوب نگه دارد. مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران به منزله ‏ی‏ک‏ رشته علم‏ی‏،‏ به طور کل‏ی‏ در حوزه مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏ و به‌طور خاص به مباحث کنترل استراتژ‏ی‏ک‏ مرتبط م‏ی‏‌‏شود‏ (1).
‏تعر‏ی‏ف‏ بحران سازمان‏ی‏
‏مفهوم‏ بحران م‏ی‏‌‏تواند‏ به معنا‏ی‏ انحراف از وضع‏ی‏ت‏ تعادل عموم‏ی‏ رابطه سازمان با مح‏ی‏ط‏ ‏ی‏ا‏ تعر‏ی‏ف‏ی‏ از خصوص‏ی‏ت‏ مح‏ی‏ط‏ی‏ باشد که سازمان مجبور است به صورت مستمر از آن اگاه‏ی‏ داشته باشد. در هر ‏ی‏ک‏ از ا‏ی‏ن‏ دو نگرش، انجام مسائل بحران در ‏ی‏ک‏ د‏ی‏دگاه‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ به بهتر‏ی‏ن‏ وجه ق‏ابل‏ درک است (2).
‏«‏لار‏ی‏ اسم‏ی‏ت‏»‏ رئ‏ی‏س‏ مؤسسه بحران واژه بحران را به ا‏ی‏ن‏ صورت تعر‏ی‏ف‏ م‏ی‏‌‏کند‏: ‏ی‏ک‏ اغتشاش عمده در سازمان که دارا‏ی‏ پوشش خبر‏ی‏ گسترده‌ا‏ی‏ شده و کنجکاو‏ی‏ مردم درباره ا‏ی‏ن‏ موضوع بر فعال‏ی‏تها‏ی‏ عاد‏ی
‏3
‏ سازمان اثر م‏ی‏‌‏گذارد‏ و م‏ی‏‌‏تواند‏ اثر س‏ی‏اس‏ی‏،‏ قانون‏ی‏،‏ مال‏ی‏ و دولت‏ی‏ بر سازمان بگذار‏د‏(3).
‏ی‏ک‏ بحران سازمان‏ی‏ فقط ‏ی‏ک‏ فاجعه‌ مانند ‏ی‏ک‏ رکود اقتصاد‏ی‏،‏ سقوط ‏ی‏ک‏ هواپ‏ی‏ما‏ و ‏ی‏ا‏ محدود کردن شرکتها‏یی‏ ن‏ی‏ست‏ که باعث تلفات عظ‏ی‏م‏ و ‏ی‏ا‏ خسارات شد‏ی‏د‏ مح‏ی‏ط‏ی‏ م‏ی‏‌‏شوند‏ بلکه م‏ی‏‌‏تواند‏ دارا‏ی‏ شکلها‏ی‏ متنوع‏ی‏ مانند بدنام شدن محصول، مخدوش شدن خدمات پشت‏ی‏بان‏ی‏ کننده، تحر‏ی‏م‏ کردن محصولا‏ت،‏ اعتصاب، شا‏ی‏عات‏ هسته‌ا‏ی‏ جنجال‌آم‏ی‏ز،‏ دزد‏ی‏ده‏ شدن، رشوه‌ده‏ی‏ و رشوه‌خوار‏ی‏،‏ درگ‏ی‏ر‏ی‏ خصومت‌آم‏ی‏ز،‏ بلا‏ی‏ا‏ی‏ طب‏ی‏ع‏ی‏ در جهت انهدام محصولات، خراب شدن س‏ی‏ستم‏ اطلاعات سازمان‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ س‏ی‏ستم‏ اطلاعات شرکتها‏ی‏ مادر است.
‏ی‏ک‏ بحران سازمان‏ی‏ پد‏ی‏ده‏‌‏ا‏ی‏ با احتمال وقوع کم و تاث‏ی‏رگذار‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ است که قابل‏ی‏ت‏ اجرا‏یی‏ سازمان را تهد‏ی‏د‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و از مشخصه آن مبهم بودن عامل، مبهم بودن تاث‏ی‏رات‏ و وسا‏ی‏ل‏ حل آن است و تصم‏ی‏مات‏ مربوط به آن با‏ی‏د‏ به سرعت اتخاذ شود. به هر جهت، بحرانها به صورت ناگهان‏ی‏ برو‏ز‏ نم‏ی‏‌‏کنند‏ و اغلب آنها علائم هشدار دهنده‌ا‏ی‏ دارند که مشکلات و معضلات بالقوه‌ا‏ی‏ را نشان م‏ی‏‌‏دهند‏. بحران شباهت جالب‏ی‏ با ‏ی‏ک‏ مدل ز‏ی‏ست‏‌‏شناخت‏ی‏ دارد، گون زالز ـ ه‏ی‏رو‏ و پرات (1996) پ‏ی‏شنهاد‏ م‏ی‏‌‏کنند‏ که ‏ی‏ک‏ بحران م‏ی‏‌‏تواند‏ شب‏ی‏ه‏ به مکان‏ی‏سم‏ی‏ باشد که مراحل تولد، رشد، بلوغ ‏و‏ افول ‏ی‏ا‏ مرگ را ط‏ی‏ م‏ی‏‌‏کند‏. در زبان چ‏ی‏ن‏ی‏ واژه «و‏ی‏ج‏ی‏»‏ (WEIJI‏) معادل واژه بحران است که معنا‏ی‏ خطر و فرصت را م‏ی‏‌‏دهد‏. ا‏ی‏ن‏ لغت اساس و شالوده مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران را آشکار م‏ی‏‌‏کند‏ ‏ی‏عن‏ی‏: وقت‏ی‏ اداره کردن به درست‏ی‏ صورت گ‏ی‏رد‏ ‏ی‏ک‏ خطر به عنوان ‏ی‏ک‏ بحران م
‏5
‏ی‏‌‏تواند‏ ‏ی‏ا‏ پ‏ی‏شگ‏ی‏ر‏ی‏ شود ‏ی‏ا‏ اثرات آن کاهش م‏ی‏‌‏ی‏ابد‏ و ‏ی‏ا‏ حت‏ی‏ تبد‏ی‏ل‏ به ‏ی‏ک‏ فرصت شود. اغلب هر بحران دانه‌ها‏یی‏ از موفق‏ی‏ت‏ را در خود دارد، همان طور که ر‏ی‏شه‏‌‏ها‏ی‏ شکست را ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏‌‏تواند‏ در خود داشته باشد (4).
‏در‏ تعر‏ی‏ف‏ بحران سازمان‏ی‏ بهتر است ب‏ی‏ن‏ بحران(CRISIS‏) و واقعه ناگوار(DISASTER‏) تفاوت قائل شد. «برنت» ب‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ن‏ دو تفاوت قائل شده و م‏ی‏‌‏گو‏ی‏د‏: بحران توص‏ی‏ف‏ کننده شرا‏ی‏ط‏ی‏ است که در آن ر‏ی‏شه‏‌‏ها‏ی‏ پد‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏تواند‏ مسائل و مشکلات‏ی‏ مانند ساختارها و عمل‏ی‏اتها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ی‏ نامناسب و ‏ی‏ا‏ شکست در تطابق با ‏ی‏ک‏ تغ‏یی‏ر‏ باشد در حال‏ی‏ که منظور از واقعه ناگوار ا‏ی‏ن‏ است که شرکت با تغ‏یی‏رات‏ مص‏ی‏بت‏‌‏بار‏ پ‏ی‏ش‏‌‏ب‏ی‏ن‏ی‏ نشده ‏ی‏ا‏ ناگهان‏ی‏ مواجه شده که کنترل کم‏ی‏ بر رو‏ی‏ آنها دارد (5).
‏انواع‏ بحران
‏برا‏ی‏ ا‏ی‏نکه‏ بتوان بحرانها را شناسا‏یی‏ و تفک‏ی‏ک‏ کرد بهتر است که آنها را دسته‌بند‏ی‏ کرده و مبناها‏یی‏ را برا‏ی‏ تفک‏ی‏ک‏ آنها در نظر گرفت.
‏الف‏ ـ طبقه‌بند‏ی‏ بحرانها از لحاظ ناگهان‏ی‏ بودن ‏ی‏ا‏ تدر‏ی‏ج‏ی‏ بودن آنها: بعض‏ی‏ از بحرانها به صورت ناگهان‏ی‏ و ‏ی‏ک‏ دفعه به‌وجود م‏ی‏‌‏آ‏ی‏ند‏ و اثرات ناگهان‏ی‏ بر مح‏ی‏ط‏ درون‏ی‏ و ب‏ی‏رون‏ی‏ سازمان م‏ی‏‌‏گذارند‏. به ا‏ی‏ن‏ بحرانها، بحرانها‏ی‏ ناگهان‏ی‏ (ABRUPT CRISES‏) م‏ی‏‌‏گو‏ی‏ند‏.
‏در‏ مقابل ا‏ی‏ن‏ بحرانها، بحرانها‏ی‏ تدر‏ی‏ج‏ی‏ (CUMULATIVE CRISES‏) وجود دارند که از ‏ی‏کسر‏ی‏ مسائل بحران‌خ‏ی‏ز‏ شروع م‏ی‏‌‏شوند‏ و در طول زمان تقو

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید فایل دانلود مقاله مدیریت بحران 12 ص

دانلود-مقاله-مدیریت-بحران-12-ص
دانلود مقاله مدیریت بحران 12 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 232 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مدیریت ‏بحران
‏ما در این نوشته ‏بر آن هستیم تایکی از پر اعتبار ترین کتب تجارت را به شما معرفی کنیم مدیریت ‏بحران ‏اثر بیاد ماندنی پیتر دراکر اندیشمند بزرگ معاصر است , دراکر بیانگذار ‏مدیریت جدید و پدیده واقعی درمدیریت است در یک محیط تجاری که اغلب برای ‏برنامه ریزی بلند مدت دچار کمبود میگردد , دراکر واندیشه هایش به عنوان ‏سرمایه وسود بلند مدت محسوب می شود در مدیریت ‏بحران ‏دراکر برای مقابله با ‏بحران ‏راههای زیادی را پیشنهاد میکند.
‏این مجموعه درسال 1980 نوشته شده در این اثر کلاسیک بجای بررسی و ‏مطالعه تئوری دراکر با تصمیمات و عمل ارتباط موضوعات را برقرار کرده است .
‏پیتر دراکر علاوه بر انتشار کتب متعدد در کار مشاوره با دول آمریکا , اروپا و خاور دور نیز موفق بوده است .
‏اکنون به خلاصه مدیریت ‏بحران ‏می پردازیم:
‏آنچه منظور ماست ‏این است که در دوران ‏بحران ‏بیش از هر دوران دیگر مبنا ها وپایه ها وموارد دیگر اساسی وجود دارند که ‏باید مدیریت اساسی بر آنها اعمال شود . مدیریتی که در آن فردا لحاظ
‏شده باشد , این یعنی دور انداختن دیروز وداشتن هدف رشد برای فردا . ‏اما بالاتر از هرچیزمدیران باید یاد بگیرند که رشد سالم و غیر سالم را از ‏هم تمییز دهند.
‏ممکن است بگوئید این نکات اساسی نکات واضحی هستند ولی معمولاً همه ‏همین نکات اساسی بدیهی به نظرمی آیند چند مدیرروی آن کارمی کنند وچند ‏نفرحتی روی آن فکرمی کنند .
‏دوران ‏بحران ‏دورانی خطرناک است . بزرگترین خطر آن نادیده گرفتن خطرات جدید است که ‏عمدتاً با آنچه همه می دانند هم خوانی ندارد. البته دوران آشفته دورانی ‏سرشاراز امکانات وموقعیتها است اما برای آنان که واقعیتهای جدید را شناخته ‏فهمیده واز آنها بهره برداری می کنند ومهمترازهرچیز .مان این موقعیتها است ‏که ئه برای مدیراهمیت دارد.بنابراین یک موضوع اصلی نیاز به مدیرانی است که ‏با واقعیات روبرو شوند وباوسوسه دنبال کردن آنچه همه می دانند مبارزه کنند ‏به گفته ای دیگربادنبال کردن آنچه همه مطمئنند امابه احتمال زیاد تبدیل به ‏خرافات می شود مبارزه کنند.
‏مااینجا راجع به واقعیات جدید صحبت می کنیم منظوروعلا قه مااین خواهد ‏بود دردوران آشفتگی چه اعمالی باید انجام شود وکارهای عملی که برای تصمیم ‏گیری مهم هستند چه هستند . ما سعی می کنیم به مدیران بگوئیم چه بکنند .
‏اولین سوالی که با آن روبروهستیم این است که مبادی واساسی که بایستی ‏مدیریت شوند تا ما بتوانیم در دوران آشفتگی بنا داشته باشیم چه چیزهایی ‏خواهد بود؟
‏سه نکته اساسی وجود دارد :
v ‏نقد ینگی
v ‏بهره وری
v ‏هزینه های آینده
‏حتی درموقعی که تورم در حد منطقی وجود دارد می تواند الگوی کاری شما رااز شکل خود خارج کند .
‏مورد سوم موجودی انبار درنظر بگیرد سود موجودی انبارهیچگاه سود واقعی ‏نیست . اگر تورم ادامه پیدا کندموجودی انبار با قیمتهای فردا جایگزین می ‏شود اما اگرتورم به عقب برگردد سود موجودی انبار به ضررموجودی انبارباز می ‏گردد. به هرحال سود موجودی انبار ظاهری واندوخته ای است که تنها ممکن است ‏به اندوخته تبدیل گردد.
‏هنوز شماازحسابداری می شنوید که ارقام نباید تطبیق داده شوند چون هیچ ‏روش بخصوص وثابتی برای این روش نیست واین مثل آن است , پزشکان هیچ داروئی
‏برای مریضی که دارای تب سختی است نداشته باشندواورا کاملاً سالم اعلام ‏کنند وبگویند تب زیاد اوفقط خیالات است به هرحال بیشترارقام که ‏حسابدارهاتا قران آخربه آن می رسند همه تقریبی است بادرصد کمی از اشتباهات .
‏سپس مدیریت دردوران آشفتگی باید باتطبیق ارقام با تورم آغاز گردد ‏باماندن دریک محدوده واقعیتگرانه ازاحتمالات مدیری که موفق به این کارنمی ‏شودسعی به فریب دادن دیگران دارد البته آتها خودرافریب می دهد.
‏مدیریت ‏بحران ‏سازمانی
‏موضوع مدیریت ‏بحران ‏در حوزه های مختلف مطرح است. سازمان ها به عنوان یکی از اجزای اصلی جامعه ‏امروزی نیز از این امر مستثنی نیستند. مقاله حاضر به بررسی انواع ‏بحران ‏در حوزه سازمان می پردازد. مدیران پیشرو تلاش می کنند تا با استفاده از یافته های مدیریت ‏بحران ‏سازمانی و تلفیق آن با دستاوردهای مدیریت استراتژیک و مدیریت سیستم های ‏کنترل، از امواج خطرناک پیش بینی نشده، اجتناب کنند. مقاله در ابتدا تعریف ‏بحران ‏سازمانی را مطرح می‌سازد، سپس با بیان انواع طبقه بندی بحرانها، تعریف مدیریت ‏بحران ‏و ضرورت آن، بحث را به طرف مدل های مدیریت ‏بحران ‏و نهایتا یک چارچوب استراتژیک برای آن سوق می دهد و نتیجه گیری می‌کند.
‏مقدمه
‏نگرش سنتی به مدیریت ‏بحران، براین باور بود که مدیریت ‏بحران ‏یعنی فرو نشاندن آتش؛ به این معنی که مدیران ‏بحران ‏در انتظار خراب شدن امور می‌نشینند و پس از بروز ویرانی، سعی می‌کنند تا ‏ضرر ناشی از خرابیها را محدود سازند. ولی به تازگی نگرش به‌این واژه عوض ‏شده است. براساس معنای اخیر، همواره باید مجموعه‌ای از طرحها و برنامه‌های ‏عملی برای مواجهه با تحولات احتمالی آینده در داخل سازمانها تنظیم شود و ‏مدیران باید درباره اتفاقات احتمالی آینده بیندیشند و آمادگی رویارویی با ‏وقایع پیش‌بینی نشده را کسب کنند؛ بنابراین، مدیریت ‏بحران ‏بر ضرورت پیش‌بینی منظم و کسب آمادگی برای رویارویی با آن دسته از مسائل ‏داخلی و خارجی تاکید دارد که به طور جدی شهرت، سودآوری و یا حیات سازمان ‏را تهدید می‌کنند. باید توجه داشت که مدیریت ‏بحران ‏با مدیریت روابط عمومی متفاوت است. مدیر روابط عمومی برای خوب جلوه دادن سازمان تلاش می‌کند در حالی که مدیر ‏بحران ‏سعی دارد تا در شرایط دشوار، سازمان را در موقعیت خوب نگه دارد. مدیریت ‏بحران ‏به منزله یک رشته علمی، به طور کلی در حوزه مدیریت استراتژیک قرار می‌گیرد ‏و به‌طور خاص به مباحث کنترل استراتژیک مرتبط می‌شود (1).
‏تعریف ‏بحران ‏سازمانی
‏مفهوم ‏بحران ‏می‌تواند به معنای انحراف از وضعیت تعادل عمومی رابطه سازمان با محیط یا ‏تعریفی از خصوصیت محیطی باشد که سازمان مجبور است به صورت مستمر از آن ‏اگاهی داشته باشد. در هر یک از این دو نگرش، انجام مسائل ‏بحران ‏در یک دیدگاه مدیریت استراتژیک به بهترین وجه قابل درک است (2).
«‏لاری اسمیت» رئیس مؤسسه ‏بحران ‏واژه ‏بحران ‏را به این صورت تعریف می‌کند: یک اغتشاش عمده در سازمان که دارای پوشش ‏خبری گسترده‌ای شده و کنجکاوی مردم درباره این موضوع بر فعالیتهای عادی ‏سازمان اثر می‌گذارد و می‌تواند اثر سیاسی، قانونی، مالی و دولتی بر ‏سازمان بگذارد(3).
‏یک ‏بحران ‏سازمانی فقط یک فاجعه‌ مانند یک رکود اقتصادی، سقوط یک هواپیما و یا محدود ‏کردن شرکتهایی نیست که باعث تلفات عظیم و یا خسارات شدید محیطی می‌شوند ‏بلکه می‌تواند دارای شکلهای متنوعی مانند بدنام شدن محصول، مخدوش شدن ‏خدمات پشتیبانی کننده، تحریم کردن محصولات، اعتصاب، شایعات هسته‌ای ‏جنجال‌آمیز، دزدیده شدن، رشوه‌دهی و رشوه‌خواری، درگیری خصومت‌آمیز، ‏بلایای طبیعی در جهت انهدام محصولات، خراب شدن سیستم اطلاعات سازمانی و یا ‏سیستم اطلاعات شرکتهای مادر است.
‏یک ‏بحران ‏سازمانی پدیده‌ای با احتمال وقوع کم و تاثیرگذاری زیاد است که قابلیت ‏اجرایی سازمان را تهدید می‌کند و از مشخصه آن مبهم بودن عامل، مبهم بودن
‏تاثیرات و وسایل حل آن است و تصمیمات مربوط به آن باید به سرعت اتخاذ شود. ‏به هر جهت، بحرانها به صورت ناگهانی بروز نمی‌کنند و اغلب آنها علائم ‏هشدار دهنده‌ای دارند که مشکلات و معضلات بالقوه‌ای را نشان می‌دهند. ‏بحران ‏شباهت جالبی با یک مدل زیست‌شناختی دارد، گون زالز ـ هیرو و پرات (1996) پیشنهاد می‌کنند که یک ‏بحران ‏می‌تواند شبیه به مکانیسمی باشد که مراحل تولد، رشد، بلوغ و افول یا مرگ ‏را طی می‌کند. در زبان چینی واژه «ویجی» (WEIJI) ‏معادل واژه ‏بحران ‏است که معنای خطر و فرصت را می‌دهد. این لغت اساس و شالوده مدیریت ‏بحران ‏را آشکار می‌کند یعنی: وقتی اداره کردن به درستی صورت گیرد یک خطر به عنوان یک ‏بحران ‏می‌تواند یا پیشگیری شود یا اثرات آن کاهش می‌یابد و یا حتی تبدیل به یک فرصت شود. اغلب هر ‏بحران ‏دانه‌هایی از موفقیت را در خود دارد، همان طور که ریشه‌های شکست را نیز می‌تواند در خود داشته باشد (4).
‏در تعریف ‏بحران ‏سازمانی بهتر است بین ‏بحران(CRISIS) ‏و واقعه ناگوار(DISASTER) ‏تفاوت قائل شد. «برنت» بین این دو تفاوت قائل شده و می‌گوید: ‏بحران ‏توصیف کننده شرایطی است که در آن ریشه‌های پدیده می‌تواند مسائل و مشکلاتی ‏مانند ساختارها و عملیاتهای مدیریتی نامناسب و یا شکست در تطابق با یک ‏تغییر باشد در حالی که منظور از واقعه ناگوار این است که شرکت با تغییرات ‏مصیبت‌بار پیش‌بینی نشده یا ناگهانی مواجه شده که کنترل کمی بر روی آنها ‏دارد (5).
‏انواع ‏بحران
‏برای اینکه بتوان بحرانها را شناسایی و تفکیک کرد بهتر است که آنها را دسته‌بندی کرده و مبناهایی را برای تفکیک آنها در نظر گرفت.
‏الف ‏ـ طبقه‌بندی بحرانها از لحاظ ناگهانی بودن یا تدریجی بودن آنها: بعضی از ‏بحرانها به صورت ناگهانی و یک دفعه به‌وجود می‌آیند و اثرات ناگهانی بر ‏محیط درونی و بیرونی سازمان می‌گذارند. به این بحرانها، بحرانهای ناگهانی (ABRUPT CRISES) ‏می‌گویند.
‏در مقابل این بحرانها، بحرانهای تدریجی (CUMULATIVE CRISES) ‏وجود دارند که از یکسری مسائل بحران‌خیز شروع می‌شوند ‏و در طول زمان تقویت شده و تا یک سطح آستانه ادامه و سپس بروز پیدا ‏می‌کنند. برای مقایسه بحرانهای ناگهانی و تدریجی می‌توان از 6 ویژگی کلیدی ‏استفاده کرد. بحرانهای ناگهانی باسرعت به‌وجود می‌آیند ، قابلیت پیش بینی ‏کمی دارند ،صراحت و روشنی آنها متمرکز است، آشکارند، از یک رویداد مشخص ‏یک‌دفعه‌ای شروع می شوند، در یک زمان ثابت به وقوع می پیوندند، و از عدم ‏انطباق سازمان با یک جنبه یا تعداد کمی از جنبه های محیطی حاصل می شوند.در ‏مقایسه، بحرانهای تدریجی ،به صورت تدریجی و تجمعی به وجود می آیند، قابلیت ‏پیش بینی زیادی دارند، واضح و روشن نیستند، نقطه شروع آنها از یک سطح ‏آستانه است، با گذشت زمان احتمال وقوع آنها بیشتر می شود و از عدم انطباق ‏سازمان با چندین جنبه از محیط به وجود می آیند (6).
‏ب ـ طبقه‌بندی ‏بحران ‏از دیدگاه «پارسونز»: پارسونز سه نوع ‏بحران ‏را بیان می‌کند که عبارتند از :
1 ‏ـ بحرانهای فوری: این بحرانها دارای هیچگونه علامت هشداردهندة قبلی نیستند ‏و سازمانها نیز قادر به تحقیق در مورد آنها و نیز برنامه‌ریزی برای دفع ‏آنها نیستند.
2 ‏ـ بحرانهایی که به صورت تدریجی ظاهر ‏می‌شوند: این بحرانها به آهستگی ایجاد می‌شوند. می‌توان ‏آنها را متوقف کرد ‏و یا از طریق اقدامات سازمانی آنها را محدود ساخت.
3 ‏ـ بحرانهای ادامه‌دار: این بحرانها هفته‌ها، ماهها و یا حتی سالها به طول ‏می‌انجامند. استراتژی‌های مواجهه شدن با این بحرانها در موقعیتهای متفاوت ‏بستگی دارد به فشارهای زمانی، گستردگی کنترل و میزان عظیم بودن این وقایع.
‏می‌توان از سه معیار سطح تهدید، فشار زمانی، و شدت وقایع، در ‏طبقه‌بندی و شناسایی بحرانها استفاده کرد و می‌توان از این طریق به مدیران ‏نشان داد که چه زمانی یک پدیده و یا یک مشکل می‌تواند تبدیل به یک ‏بحران ‏شود.
«‏بورنت» ‏با استفاده از این سه معیار و نیز معیار تعداد گزینه‌های واکنش یا ‏پاسخگویی، ماتریسی را برای طبقه‌بندی بحرانها پیشنهاد کرده که در آن 16‏خانه وجود دارد. سطح تهدید در دو سطح بالا و پایین ،تعداد گزینه‌های ‏واکنشی در دو طبقه کم و زیاد، فشار زمانی در دو حد کم و شدید ، و درجه ‏کنترل در دو سطح بالا و پایین در نظر گرفته شده اند. پدیده ها در این 16‏خانه به چهار سطح دسته‌بندی شده‌اند. سطح یک زمانی است که سطح تهدید ‏پایین، تعداد گزینه های واکنشی زیاد ، فشار زمانی کم ودرجه کنترل بالا ‏است. سطح چهار زمانی است که سطح تهدیدها بالا ،تعداد گزینه های واکنشی کم ‏یا زیاد ، فشار زمانی شدید و درجه کنترل پایین یا بالا باشد. «بورنت» ‏می‌گوید هرچه سطح پدیده یا مشکل از سطح یک به سطح چهار نزدیک شود احتمال ‏تبدیل آن مشکل یا پدیده به یک ‏بحران ‏بیشتر می‌شود (7).
‏ج ‏ـ طبقه‌بندی بحرانها از دیدگاه «میتراف»: وی برای طبقه‌بندی بحرانها از دو ‏طیف استفاده می‌کند. یک طیف داخلی یا خارجی بودن بحرانها را مشخص می‌کند. ‏اینکه ‏بحران ‏در داخل سازمان به‌وقوع می‌پیوندد یا در خارج از سازمان. طیف دیگر فنی یا ‏اجتماعی بودن بحرانها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در نمودار شماره 1 ‏ملاحظه می‌شود محور افقی نمودار بحرانهای داخلی و خارجی را از هم متمایز ‏می‌سازد و محور عمودی، بحرانها را از حیث ماهیت فنی یا اقتصادی بودن در ‏مقابل اجتماعی یا سازمانی بودن تفکیک می‌کند؛ به این ترتیب، می‌توان چهار

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید فایل دانلود مقاله بحران در مدیریت

دانلود-مقاله-بحران-در-مدیریت
دانلود مقاله بحران در مدیریت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 22 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مدیریت بحران
‏فهرست‏ مطالب
‏مقدمه‏
‏مدیریت در شرایط بحران‏
‏شرح مسئله‏ ‏
‏تشکیل ستاد بحران‏
‏ارائه راه کارهای حل اساسی مشکل‏
‏راه حل نهایی‏ ‏
‏ضرورت انجام اقدامات پیشگ‏یرانه
‏مقدمه‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله وآتشفشان،صاعقه-آتش سوزی های مهیب جنگلها‏-سو نامی- بروز ناگهانی امراض خطرناک مانند ایدز- سارس- آنفولانزای مرغی- طوفان و
‏گردباد و مواردی از این قبیل که برخی از آنها بدلیل توسعه روز افزون صنعت بشری بوجود می آید هر ساله ‏جان‏ هزاران‏ انسان را گرفته و خسارات سنگینی نیز ببار می آورد.
‏چالشهای اینچنین همواره مشکلات عدیده ای پیش روی دولت ها گذاشته است و آنها را مجبور به چاره جویی های گوناگون نموده است که شامل پیشگیری و کاهش خسارات تا حد ممکن بوده است.‏به عنوان مثال ساختمان سازی‏ بر اساس معیار های مهندسی جهت مقابله با خسارت های جانی و مالی زلزله،ایجاد سد ها و سیل بندها جهت مقابله با سیلاب های گوناگون و مواردی از این قبیل می باشد.این راه کار های بلند مدت جهت مقابله با حوادث می باشند.امّا مرتّبا‏ً‏ ‏مواردی پیش می آید که اتفاقات غی‏ر‏ منتظره توأم با خسارات و مشکلات فراوان مالی و جانی برای ساکنین شهر ها و روستاها بوجود می آید
‏مثل ‏ زلزل‏ه‏ بم در‏ ‏دی ماه سال 82 که منجر به مرگ حدود 4‏0000 نفر از مردم و خسارات سنگین مالی و جانی گردید.در چنین مواردی بهترین راه حل فوری تشکیل ستاد های مدیریت بحران جهت کاهش خسارات جانی و مالی و حل معضلات بوجود آمده است.
‏مدیریت در شرایط بحران‏ ‏ ‏
‏تعریف بحران :‏
‏تعریف بحران به علت اینکه تاکنون در خصوص آن توافق‏ی میان صاحبنظران پدید نیامده
‏کار ساده ای نیست،واژه بحران که معادل‏ CRISIS‏ ‏در زبان انگلیسی است از پزشکی وارد علوم اجتماعی و اقتصادی شده است.در پزشکی وضعیت بحران به وضعیتی اطلاق می شود که ارگانیسم دچار بی نظمی شده و به خطر افتاده است.برخی عقیده دارند‏ که در
‏زمینه مسائل اجتماعی هم زمانی که جامعه و سازمان ‏از نظم عادی خارج و دچار آشفتگی می شود وضعیت بحرانی حاکم می گردد.در نهایت بحران به صورت زیر تعریف شده است:
‏ ‏"‏ ‏بحران شرایط غیر عادی است که در آن مشکلات ناگهانی و پیش بینی نشده ای پدید
‏می آید و در چنین شرایطی ضوابط و هنجار ها و قوانین مرسوم دیگر کار ساز نیست ‏"
‏بحران در سازمان:
‏اکثر سازمانهای اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و ‏…‏.. ‏در زمان های ‏خاص‏ ‏ با ‏ ‏بحران‏ روبرو می گردند.امروزه بحران در سازمانهای اقتصادی نمود بیشتری دارد که ناشی از بحران پولی و انرژی و رکود تورمی اقتصا‏د‏ است و از طرف دیگر بحران در سازمانهای ‏اقتصادی با بحران در محیط زیست،جهش تکنولوژی و انفجار اطلاعات و ارتباطات روز به روز تشدید می شود.بحران های اقتصادی خود زمینه ساز ایجاد بحران های اجتماعی در جوامع و سازمان ها شده اند.‏پیچیدگی های سازمان های اجتماعی و گستردگی ارتباطات میان جوامع خود منجر به بحران های جدیدی شده است.
‏همه مطالب عنوان شده فوق لزوم ‏شناخت بحران و تجزیه و تحلیل مسائل ‏مربوط به آن را برای ما روشن می سازد.در حقیقت وجود بحران،فشار را بر مدیران افزایش می دهد.
‏عواملی نظیر تورم،کمبود منابع اولیه،انرژی،کیفیت نامطلوب،نارضایتی کارکنان،مسائل اجتماعی،مسائل روانی،نیز تشدید کننده فشار بر مدیران جهت اداره سازمان هایی هستند که با بحران روبرو می باشند.‏اگر بخواهیم مطلب فوق را به طور منسجم ارائه دهیم می- توان گفت مدیران سازمان های امروزی تحت پنج نوع فشار قرار دارند که به شرح زیر
‏می باشد:
‏اولین فشار‏ ‏از ناحیه زیستی می باشد.ف‏ضای زیستی روز ب‏روز تحت تاثیر فعالیت سازمان های تولیدی تحت فشار بیشتری ناشی از آلودگی قرار می گیرند.‏این مسئله بخصوص
‏برای مدیران در ایران علیرغم کم بها بودن آن دارای اهمیت خاصی می باشد.
‏دومین فشار از فضای اجتماعی سرچشمه می گیرد.‏فضای اجتماعی‏ ‏ به تدریج با ‏ ‏تکثیر‏ ‏ نهاد ها و سازمان ها‏ پیچیده تر می شود و باعث یک رشته عکس العمل زنجیره ای
‏می گردد.
‏سومین فشار از ناحیه فضای اطلاعاتی است.مدیران امروز ن‏یاز به اطلاعات گسترده تری دارند تا بتوانند روابط واحد های خود را با محیط پیچیده و متغیر پیرامون سامان دهند و
‏تعادل شکننده را حفظ کنند.بطور کلی می توان گفت که تمام سازمانها و نهاد ها و واحد های تولیدی برای حل مشکلات بیش از پیش به اطلاعات نیاز پیدا می کنند.مساله فوق
‏علی الخصوص برا ی مدیران ایرانی که به نظر می رسد در این مورد دچار ضعف هایی می باشند حائز اهمیت است.
‏چهارمین فشار از ناحیه فضای سیاسی جامعه است.قدرتهای سیاسی امروزه دارای پیچیدگی های زیادی هستند که بر روی سازمان های جامعه تاثیر می گذارند.زیرا امروزه روابط میان سازمان ها و نهاد های دولتی گسترش یافته و نظارت قدرت حاکمه بر فعالیت های سازمانها بیشتر اعمال می شود.
‏پنجمین فشار از ناحیه افکار عمومی است.افکار عمومی با گسترش نظامهای اطلاعاتی و
‏ارتباطی و رسانه ها بیش از پیش در جریان ‏فعالیت شرکت ها و سازمان های مختلف قرار

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید فایل مدیریت بحران وبازاریابی در شرایط جدید | پاورپوینت

مدیریت-بحران-وبازاریابی-در-شرایط-جدید--پاورپوینت
مدیریت بحران وبازاریابی در شرایط جدید | پاورپوینت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 673 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 77 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدیریت بحران وبازاریابی در شرایط جدید
آفت دانش ،به کار نبستن آن
و
آفت کار،دل نبستن به کار است
حضرت علی(ع)
بیست سال دیگر،از کارهائی که نکرده ایم بیش از کارهائی که انجام داده ایم، افسوس می خوریم .
از این رو باید لنگر ها را برگیریم، از بندر دور شویم،باد در بادبان خود بیاندازیم ، سیاحت کنیم و کشف کنیم.
مالتز
www.drroosta.com
« تصویر ذهنی »و« عادت » های ما دست در دست هم دارند.اگر یکی از آنها را تغییر دهید، دیگری هم خود به خود تغییر می کند.
مالتز
www.drroosta.com
ابهام در نیازها
وخواسته ها
ابهام درجوابگویی به
نیازها وخواسته ها
ابهام در منابع
اقتصادی
مدیریت در ابهام
www.drroosta.com

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید فایل پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت یو پی اس.رهبرجهانی در تحویل بسته های مشتریان و شاهکارمدیریت زنجیره

پاورپوینت-مدیریت-استراتژیک-درشرکت-یو-پی-اس-رهبرجهانی-در-تحویل-بسته-های-مشتریان-و-شاهکارمدیریت-زنجیره
پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت یو پی اس.رهبرجهانی در تحویل بسته های مشتریان و شاهکارمدیریت زنجیره
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 193
حجم فایل: 2920 کیلوبایت
قیمت: 140000 تومان

داستان برند UPS؛ بزرگ‌ترین برند حمل‌ونقل کالا در جهان

UPS یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در صنعت ‌حمل‌و‌نقل جهانی است که امروز در شاخه‌های گسترده‌ی آن، به‌عنوان بازیگری بزرگ شناخته می‌شود.

یو‌پی‌اس (United Parcel Service) شرکتی آمریکایی با حوزه‌ی فعالیت بین‌المللی است که در حوزه‌ی حمل‌ونقل کالا فعالیت می‌کند. مدیریت زنجیره‌ی تأمین و فعالیت‌های مرتبط با آن نیز در حوزه‌ی اهداف استراتژیک این شرکت قرار دارد. مرکز مدیریت UPS در سندی اسپرینگز جورجیا قرار دارد.

برند یو‌پی‌اس امروز باارزش‌ترین برند حوزه‌ی حمل‌ونقل در جهان محسوب می‌شود. کسب‌وکار آن‌ها، لقب Big Brown را یدک می‌کشد و آمار حمل‌ونقل بسته توسط بخش‌های مختلف آن، سالانه به میلیاردها بسته‌ی پستی می‌رسد. باوجود آن که فعالیت‌های یو‌پی‌اس در سرتاسر جهان توسعه یافته‌اند، بخش اعظمی از تمرکز و درآمد آن‌ها به ایالات متحده‌ی آمریکا معطوف می‌شود. سیستم تحویل در تا در آن‌ها در آمریکا، تقریبا به تمامی آدرس‌های رسمی موجود در آن کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

تاریخچه‌ی تأسیس

شرکت یو‌پی‌‌اس در سال ۱۹۰۷ توسط یک جوان ۱۹ ساله به‌نام جیمز کیسی در سیاتل تأسیس شد. در آن زمان، کسب‌وکار آن‌ها یک سرویس پیام‌رسانی متشکل از ۶ دوچرخه به‌تام American Messenger Company بود. او از همان ابتدا، سیاست‌های شرکت خود را به‌نوعی ترسیم کرد که به‌نوعی در مالکیت کارمندان باشد. کیسی برای کسب درآمد در شرکت جدید خود، انواع پیام‌های تلگرافی، نهار گرم و پیام‌ها و بسته‌های گوناگونی را جابه‌جا می‌کرد.

اولین تلاش‌ها برای توسعه‌ی کسب‌وکار در خارج از منطقه‌ی تأسیس، در سال ۱۹۱۹ و با خرید شرکتی در اوکلند کالیفرنیا انجام شد. در آن سال‌ها، شرکتی با همان نام در سان‌فرانسیسکو فعالیت می‌کرد و در نتیجه، تغییر نام برای شرکت تحت مدیریت کیسی، اجتناب‌ناپذیر بود. نام جدیدی که برای شرکت انتخاب شد، نام کنونی یعنی United Parcel Service بود. پس از تصویب نام جدید، مناطق دیگر همچون لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو، سن‌دیگو و پورتلند در اورگان، میزبان UPS شدند. توسعه‌ی فعالیت به ساحل شرقی آمریکا نیز در دهه‌ی ۱۹۳۰ و شروع خدمات تحویل کالا در نیویورک سیتی انجام شد. در همان سال، دفتر مرکزی شرکت نیز به نیویورک منتقل شد.

استفاده از هواپیماهای مسافربری برای حمل‌ونقل بسته، از سال ۱۹۲۹ وارد سیاست‌های کاری UPS شد. این زیرمجموعه با نام United Air Express شروع به کار کرد. البته، با شروع رکود بزرگ تاریخی آمریکا، برنامه‌ها برای توسعه‌ی هوایی با مشکل مواجه شده و آن زیرمجموعه تعطیل شد. به‌هرحال برنامه‌های یو‌پی‌اس برای ورود به بازار حمل‌ونقل هوایی، تا دهه‌ی ۱۹۵۰ بخ تعویق افتاد. چالش بعدی دیگر برای یو‌پی‌اس آن بود که شهروندان به‌مرور بیشتر صاحب خودرو می‌شدند و خودشان، کالاهای خریداری شده از خرده‌فروشی‌ها را حمل می‌کردند. این روند، باعث کاهش درآمد شرکت در سال‌های پایانی دهه‌ی ۱۹۴۰ شد.

تقسیم بندی، هدف گذاری، موقعیت یابی در استراتژی بازاریابی UPS –

تقسیم بندی به شرکت در درک گروه های مختلف مشتریان، نیازهای متغیر آنها و فرصت های در حال ظهور در بازارهای فعلی و بالقوه صنعت کمک می کند. از استراتژی تقسیم بندی جمعیتی به منظور ارائه موثر راه حل های لجستیکی به شرکت ها در صنایع مختلف و مشتریان خرده فروشی استفاده می کند. هر مشتری، فرد یا کسب و کاری به خدمات پیک که یو پی اس ارائه می کند نیاز دارد. از این رو، تقسیم بندی جمعیتی بهترین گزینه برای آن است.

UPS به گروه متنوعی از بخش‌های مشتریان، مانند مشاغل و افراد خدمات می‌دهد. از این رو بازارهای هدف متفاوتی بر اساس مصرف بالقوه خدمات آنها دارد. به همین دلیل است که از استراتژی هدف گذاری متمایز استفاده می کند.

یک استراتژی موقعیت یابی مبتنی بر ارزش توسط UPS به منظور ایجاد تصویری از ارائه دهندگان راه حل های لجستیکی در ذهن مشتریان بالقوه استفاده می شود.

چشم انداز – “استقرار عملیات مبتنی بر فناوری، ارائه راه حل های منحصر به فرد و خاص برای مشتری، گسترش شبکه جهانی ما و ارائه خدمات به نیازهای مصرف کنندگان نهایی در سراسر جهان”

مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی یو پی اس –

سبد محصولات/خدمات گسترده: مجموعه راه حل های تدارکات و زنجیره تامین به شرکت کمک کرده است تا به طور رقابتی به مشتریانی که نیازهای در حال تحول را دارند خدمت کند، به ویژه مشتریان حساب های بزرگ (MNC و ارگان های دولتی) و ایجاد هم افزایی در سراسر خط لوله تحویل ارزش با استفاده از فرصت های فروش متقابل.

حضور جهانی: فعالیت در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان با شبکه ای از ۲۴۰ هواپیمای جت UPS، ۳۱۵ هواپیمای اجاره ای یا اجاره ای کوتاه مدت و ۲۱۰۰ پرواز روزانه، این شرکت را قادر به ایجاد یک شبکه گسترده از طریق هوا، زمین و قابلیت های لجستیک حمل و نقل اقیانوس

ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی UPS –

UPS در واحدهای تجاری استراتژیک (SBU) مانند گزارش بسته، کارگزاری گمرک، گزارش زنجیره تامین و حمل و نقل، خدمات توزیع، حمل و نقل پستی UPS نوآوری، حمل و نقل UPS و سرمایه UPS فعالیت می کند.

در حال حاضر، ترسیم هر کسب و کار یو پی اس به صورت جداگانه و تقسیم آنها به چهار ربع دشوار است زیرا اطلاعات داخلی کافی در مورد نام تجاری نداریم. با این حال، اگر بخواهیم UPS را به عنوان یک تجارت ترسیم کنیم و عملکرد آن را در برابر صنعت بررسی کنیم، UPS در ماتریس BCG به عنوان ستاره ها طبقه بندی می شود. این به این دلیل است که سهم بازار بسیار خوبی دارد در حالی که نرخ رشد بازار نیز بالا است. .

استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی UPS

سیستم توزیع یکپارچه UPS کل فرآیندهای لجستیک و توزیع را کنترل می کند که از تحویل قبل از فروش، ذخیره سازی، تحویل از طریق ناوگان هواپیما و وسایل نقلیه به تعداد زیادی مکان و در مورد لجستیک معکوس بدون تحویل شروع می شود.

شبکه توزیع جهانی آن متشکل از فناوری پیشرفته لجستیک، راه حل های زنجیره تامین، انبارهای بزرگ در مناطق در حال ظهور و همچنین توسعه یافته، سیستم حمل و نقل چند وجهی جدا از ناوگان خدمات پیک هوایی است.

ارزش ویژه برند در استراتژی UPS –

UPS در فهرست ۲۰۰۰ شرکت برتر فوربس در رتبه ۱۴۶ و در فهرست با ارزش ترین برند جهان طبق مجله فوربس رتبه ۴۱ را به خود اختصاص داده است. ارزش آن به روش ارزش بازار ۹۳ میلیارد دلار (تا می ۲۰۱۶) بوده است.

این شرکت با سیستم‌های رتبه‌بندی آژانس‌های جهانی معتبر از برندهای مستقل مانند بهترین برندهای جهانی اینتربرند، با ارزش‌ترین برندهای جهانی BrandZ میلوارد براون، نظرسنجی سالانه مدیر عامل شرکت Rittenhouse Rankings، صادقانه و فرهنگ مرتبط بوده است. این برند مخفف قابلیت اطمینان، اعتماد، خدمات با کیفیت و نوآوری خدمات است. ظاهر متمایز وسایل نقلیه آن هویت اصلی برند است.

تحلیل رقابتی در استراتژی بازاریابی یو پی اس –

UPS ارائه دهنده مجموعه ای از محصولات و خدمات در صنعت حمل و نقل، مدیریت زنجیره تامین است و بنابراین با شرکت های محلی، منطقه ای و بین المللی در بخش های مربوط به تجارت رقابت می کند.

برخی از رقبای آن عبارتند از Deutsche Post، Fed-EX، خدمات TNT، YRC در سراسر جهان و غیره که در بخش هایی مانند حمل و نقل موتوری، حمل و نقل کالا، پیک هوایی، پیک آبی و بسیاری دیگر با شرکت رقابت می کنند. همچنین با شرکت هایی در صنایع فرابازار مانند فناوری، شرکت های مالی و زنجیره تامین رقابت می کند.

تحلیل بازار در استراتژی بازاریابی یو پی اس –

تغییر سبک زندگی، نوسان قیمت نفت، نوسان نرخ ارز، مقررات دولتی، هزینه بالای زیرساخت ها و رقابت بین صنعتی بر شرکت های فعال در این صنعت تأثیر می گذارد.

فناوری پیشرفته، راه‌حل‌های لجستیک و یکپارچه‌سازی سیستم و فرآیند چیزی است که صنعت را به طور گسترده هدایت می‌کند.

تحلیل مشتری در استراتژی بازاریابی UPS-

UPS که بزرگترین شرکت تحویل بسته در جهان است به مشتریان در بخش های خرده فروشی و همچنین بخش های تجاری به مشاغل که شامل شرکت های کوچک، MNC ها و سازمان های دولتی می شود خدمات می دهد. در سال مالی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به بیش از ۱۰ میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه کرده است.

از طریق تدارکات سفارشی و راه حل های زنجیره تامین که با استانداردهای سرویس دهی بهبود یافته مقرون به صرفه هستند، برای مشتریان ارزش ایجاد می کند.

فهرست :

داستان برند UPS؛ بزرگ‌ترین برند حمل‌ونقل کالا در جهان

تاریخچه‌ی تأسیس

اولین تلاش‌ها برای توسعه‌ی کسب‌وکار در خارج از منطقه‌ی تأسیس

استفاده از هواپیماهای مسافربری برای حمل‌ونقل بسته

راه اندازی سرویس حمل‌ونقل فرد به فرد

حفظ بازارانحصاری

تغییر مدیریت در میانه‌ی قرن بیستم

توسعه کسب وکاریوپی اس

استراتژی تبلیغات در سال های میانی قرن بیستم

سیاست‌های رازداری در شرکت یو‌پی‌اس

تغییردر استراتژی تبلیغات

تغییر سیاست‌های پستی آمریکا، تهدیدی برای UPS بود

تغییردربخش بسته‌بندی و مرتب‌سازی کالاها

مدیریت تعارض

توسعه‌ی جهانی و تشدید رقابت

چالش فعالیت به دلیل مشکلات فرهنگی و زبانی

استفاده از تغییر قوانین حمل و نقل در راستای سودآوری

FedEx رقیبی سرسخت برای یو پی اس

شیوه‌ی محافظه‌‌کارانه‌ی مدیریت یو‌پی‌اس

رقابت جدی یو‌پی‌اس با فدکس

رویکرد یو‌پی‌اس به‌سمت سیستم‌های مدرن

بزرگ‌ترین کمپین‌های تبلیغات تلویزیونی تاریخ یو‌پی‌اس

رخدادهای مهم برای یو پی اس

برندسازی وتغییرلوگودر یو پی اس

احساس مسئولیت یو‌پی‌اس به رخدادهای آینده‌نگرانه

استفاده از فناوری برای بهبود خدمات دریو پی اس

یوپی اس برترین برنددر فوربز

UPS Logistics شاهکاری از مدیریت زنجیره تامین کارآمد

مدل تحویل «مستقیم به فروشگاه

«ابر» در حال محاسبه یک پوشش نقره ای برای لجستیک

استراتژی بازاریابی یو پی اس

تقسیم بندی، هدف گذاری، موقعیت یابی در استراتژی بازاریابی UPS –

مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی یو پی اس

ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی UPS –

استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی UPS –

ارزش ویژه برند در استراتژی UPS

تحلیل رقابتی در استراتژی بازاریابی یو پی اس –UPS

استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی United Parcel Service (UPS) (4Ps)

استراتژی تبلیغات و ارتقاء خدمات واحد بسته یو پی اس

یوپی اس رهبر جهانی درصنعت تحویل بسته های مشتریان

رقبای منطقه ای و جهانی یو پی اس

رویکرد تحلیل نیروهای پنج نیروی پورتربرای راه حل های زنجیره تامین UPS

چارچوب نیروهای پنج گانه پورتر چگونه در توسعه استراتژی ها استفاده می شود؟

راه حل های زنجیره تامین UPS PESTEL / PEST / STEP Analysis & Solution /

اهمیت تجزیه و تحلیل PESTEL در مدیریت استراتژی و فرآیند برنامه ریزی

تجزیه و تحلیل SWOT، رقبا و USP

شبکه بازار محصول

استراتژی رشد عمومی

توسعه محصول در Ansoff Matrix چیست؟

تنوع در ماتریس Ansoff چیست؟

۴راهبرد تنوع بخشی یوپی اس

تجزیه و تحلیل ۵C سرویس بسته واحد (A) چیست

C5های تحلیل بازاریابی

تجزیه و تحلیل شرکت – ۵C از بازاریابی

تحلیل و راه حل زنجیره ارزش پورتربرای یو پی اس

رویکرد تحلیل زنجیره ارزش برای یو پی اس

نیروهای پورتر پنج و زنجیره ارزش پورترپورتر

مزیت رقابتی یو پی اس

مراحل کلیدی در تحلیل زنجیره ارزش پورتر

فعالیت های زنجیره ارزش – فعالیت های اولیه و فعالیت های پشتیبانی

رویکرد تحلیل برای یو پی اس VRIO / VRIN

چارچوب / مدل VRIO چیست؟

تجزیه و تحلیل VRIO سرویس بسته واحد (A)

چهار جزء VRIO مورد استفاده در تجزیه و تحلیل United Parcel Service (A)

تحلیل اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی چیست و چگونه با مطالعه موردی “United Parcel Service (A)” مرتبط است؟

سنگ بنای استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

چهار عامل حیاتی که مدیران در Ups Parcel می توانند برای نوآوری ارزش استفاده کنند .

تفاوت بین استراتژی اقیانوس آبی و استراتژی اقیانوس سرخ چیست؟

استفاده از تحلیل اقیانوس آبی

چارچوب شش مسیر برای یوپی اس

چگونه و چه زمانی از ماتریس BCG / ماتریس سهم رشد استفاده کنیم؟

چهار جزء / ربع ماتریس BCG / ماتریس سهم رشد چیست؟

منابع و آخذ



با۱۹۳اسلاید تخصصی

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.